Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vlastnosti vozidlového zážehového motoru při provozu na alternativní paliva CNG a LPG.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000200" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000200 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vlastnosti vozidlového zážehového motoru při provozu na alternativní paliva CNG a LPG.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek obsahuje shrnutí výsledků výzkumných prací na moderním vozidlovém zážehovém (benzinovém) motoru při jeho konverzi na různopalivový motor s možností provozu buď na benzin nebo alternativní palivo (CNG nebo LPG). Provoz motoru na alternativní palivabyl realizován podobně jako provoz motoru na benzin s tvořením směsi vícebodovým přívodem paliva do sacího traktu motoru a elektronickou regulací bohatosti směsi a předstihu zážehu. Výzkumný program byl zaměřen jak na výkonové a emisní parametry motoru,tak na parametry pracovního oběhu motoru při provozu na benzin a na alternativní paliva.

  • Název v anglickém jazyce

    Spark-ignition vehicle engine properties in operation on an alternative gasseous fuels CNG and LPG

  • Popis výsledku anglicky

    The paper summarizes the results of several research projects on modern spark-ignition vehicle engines converted to operate either on gasoline (petrol) or on an alternative gaseous fuel (CNG or LPG). The operation on gaseous fuels was accomplished usingmulti-point sequential fuel injection into the intake manifold and electronic control of air-fuel ratio and ignition timing, similar to the original gasoline engine system. The focus of the projects was performance and emissions characteristics of the engine and working cycle parameters for both gasoline and gaseous fuels.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Motorová palivá 2008 - Motor Fuels 2008

  • ISBN

    978-80-969710-2-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vedecko-technická spoločnosť pri Slovnaft, a.s.

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Tatranské Matliare

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku