THE EFFECTS OF INJECTION PARAMETERS ON NATURAL GAS DIRECT INJECTION ENGINE PARAMETERS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001730" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001730 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE EFFECTS OF INJECTION PARAMETERS ON NATURAL GAS DIRECT INJECTION ENGINE PARAMETERS
Popis výsledku v původním jazyce
Using of gaseous fuels for naturally aspirated spark ignition piston engine is for external mixture connected with the decreasing of engine power parameters. Acceptable solution it can be direct injection of gaseous fuel to the cylinder engine on beginning of the compression stroke (after shut-off inlet valve). The direct injection of gaseous fuels to the enclosure of engine cylinder is then also the important steps for effect of high safety in operation for utilization of hydrogen like engine fuel. Thepaper contains the investigation of internal mixture formation parameters (pressure and timing gaseous fuels injection) and spark ignition advance on power and operational engine data, on emission properties and on characteristics of engine working cycle.
Název v anglickém jazyce
THE EFFECTS OF INJECTION PARAMETERS ON NATURAL GAS DIRECT INJECTION ENGINE PARAMETERS
Popis výsledku anglicky
Using of gaseous fuels for naturally aspirated spark ignition piston engine is for external mixture connected with the decreasing of engine power parameters. Acceptable solution it can be direct injection of gaseous fuel to the cylinder engine on beginning of the compression stroke (after shut-off inlet valve). The direct injection of gaseous fuels to the enclosure of engine cylinder is then also the important steps for effect of high safety in operation for utilization of hydrogen like engine fuel. Thepaper contains the investigation of internal mixture formation parameters (pressure and timing gaseous fuels injection) and spark ignition advance on power and operational engine data, on emission properties and on characteristics of engine working cycle.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SILNIKI GAZOWE
ISBN
978-83-7193-461-2
ISSN
0860-5017
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
WYDAWNICTWO POLITECHNIKI CZĘSTOCHOWSKIEJ
Místo vydání
CZĘSTOCHOWA
Místo konání akce
CZĘSTOCHOWA
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—