Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE EFFECTS OF INJECTION PARAMETERS ON NATURAL GAS DIRECT INJECTION ENGINE PARAMETERS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001730" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001730 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE EFFECTS OF INJECTION PARAMETERS ON NATURAL GAS DIRECT INJECTION ENGINE PARAMETERS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using of gaseous fuels for naturally aspirated spark ignition piston engine is for external mixture connected with the decreasing of engine power parameters. Acceptable solution it can be direct injection of gaseous fuel to the cylinder engine on beginning of the compression stroke (after shut-off inlet valve). The direct injection of gaseous fuels to the enclosure of engine cylinder is then also the important steps for effect of high safety in operation for utilization of hydrogen like engine fuel. Thepaper contains the investigation of internal mixture formation parameters (pressure and timing gaseous fuels injection) and spark ignition advance on power and operational engine data, on emission properties and on characteristics of engine working cycle.

  • Název v anglickém jazyce

    THE EFFECTS OF INJECTION PARAMETERS ON NATURAL GAS DIRECT INJECTION ENGINE PARAMETERS

  • Popis výsledku anglicky

    Using of gaseous fuels for naturally aspirated spark ignition piston engine is for external mixture connected with the decreasing of engine power parameters. Acceptable solution it can be direct injection of gaseous fuel to the cylinder engine on beginning of the compression stroke (after shut-off inlet valve). The direct injection of gaseous fuels to the enclosure of engine cylinder is then also the important steps for effect of high safety in operation for utilization of hydrogen like engine fuel. Thepaper contains the investigation of internal mixture formation parameters (pressure and timing gaseous fuels injection) and spark ignition advance on power and operational engine data, on emission properties and on characteristics of engine working cycle.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SILNIKI GAZOWE

  • ISBN

    978-83-7193-461-2

  • ISSN

    0860-5017

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    WYDAWNICTWO POLITECHNIKI CZĘSTOCHOWSKIEJ

  • Místo vydání

    CZĘSTOCHOWA

  • Místo konání akce

    CZĘSTOCHOWA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku