Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SIMULATION MODEL OF COMBUSTION ENGINE WITH DIRECT INJECTION OF HYDROGEN

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F09%3A%230001353" target="_blank" >RIV/46747885:24210/09:#0001353 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SIMULATION MODEL OF COMBUSTION ENGINE WITH DIRECT INJECTION OF HYDROGEN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the development of a simulation model for a spark ignition engine with direct hydrogen injection into a cylinder. The Wave software was used for the simulation. A part of the paper depicts the model?s verification. The study utilized a three-cylinder internal combustion engine with the total cylinder volume of 1. 2 dm3. The concept of the engine is based on new, high-pressure injectors with 10 MPa inlet pressure (gas-hydrogen injection directly into the engine cylinder). Utilization of internal fuel mixture formation can be beneficial due to its enabling the control of the combustion process and gaseous emission generation. From the viewpoint of the engine?s design, however, internal fuel mixture utilisation is more complicated asinjectors have to be built into the cylinder head. The actual engine construction is housed in laboratories of the Technical University of Liberec, Department of Vehicles and Engines.

  • Název v anglickém jazyce

    SIMULATION MODEL OF COMBUSTION ENGINE WITH DIRECT INJECTION OF HYDROGEN

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the development of a simulation model for a spark ignition engine with direct hydrogen injection into a cylinder. The Wave software was used for the simulation. A part of the paper depicts the model?s verification. The study utilized a three-cylinder internal combustion engine with the total cylinder volume of 1. 2 dm3. The concept of the engine is based on new, high-pressure injectors with 10 MPa inlet pressure (gas-hydrogen injection directly into the engine cylinder). Utilization of internal fuel mixture formation can be beneficial due to its enabling the control of the combustion process and gaseous emission generation. From the viewpoint of the engine?s design, however, internal fuel mixture utilisation is more complicated asinjectors have to be built into the cylinder head. The actual engine construction is housed in laboratories of the Technical University of Liberec, Department of Vehicles and Engines.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JOURNAL OF KONES POWERTRAIN AND TRANSPORT

  • ISSN

    1231-4005

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol. 16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    No.3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus