Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

OPTIMALISATION OF HYDROGEN DIRECT INJECTION ENGINE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001713" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    OPTIMALISATION OF HYDROGEN DIRECT INJECTION ENGINE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper addresses the utilization of advanced computational methods for the modelling and optimization of a hydrogen engine with the direct fuel injection into the engine cylinder. The SW Wave was used to create a simulation model. The procedure of themodel parameter identification was verified by means of the experimental data obtained on a 1.3 dm3 three-cylinder hydrogen internal combustion engine with the direct fuel injection fitted with the low pressure injectors having the input pressure of 10MPa. Internal mixture formation has become used more frequently in spark ignition engines in recent years and gas internal combustion engines may benefit from the concept as well. The concept increases the engine?s volumetric efficiency and eliminates adverse anomalies related to the usage of hydrogen as a fuel. The paper discusses some simulation-based knowledge.

  • Název v anglickém jazyce

    OPTIMALISATION OF HYDROGEN DIRECT INJECTION ENGINE

  • Popis výsledku anglicky

    The paper addresses the utilization of advanced computational methods for the modelling and optimization of a hydrogen engine with the direct fuel injection into the engine cylinder. The SW Wave was used to create a simulation model. The procedure of themodel parameter identification was verified by means of the experimental data obtained on a 1.3 dm3 three-cylinder hydrogen internal combustion engine with the direct fuel injection fitted with the low pressure injectors having the input pressure of 10MPa. Internal mixture formation has become used more frequently in spark ignition engines in recent years and gas internal combustion engines may benefit from the concept as well. The concept increases the engine?s volumetric efficiency and eliminates adverse anomalies related to the usage of hydrogen as a fuel. The paper discusses some simulation-based knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SILNIKI GAZOWE WYBRANE ZAGADNIENIA

  • ISBN

    978-83-7193-461-2

  • ISSN

    0860-5017

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    WYDAWNICTWO POLITECHNIKI CZĘSTOCHOWSKIEJ

  • Místo vydání

    CZĘSTOCHOWA

  • Místo konání akce

    ORLE GNIAZDO - HUCISKO

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku