OPTIMALISATION OF HYDROGEN DIRECT INJECTION ENGINE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001713" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001713 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
OPTIMALISATION OF HYDROGEN DIRECT INJECTION ENGINE
Popis výsledku v původním jazyce
The paper addresses the utilization of advanced computational methods for the modelling and optimization of a hydrogen engine with the direct fuel injection into the engine cylinder. The SW Wave was used to create a simulation model. The procedure of themodel parameter identification was verified by means of the experimental data obtained on a 1.3 dm3 three-cylinder hydrogen internal combustion engine with the direct fuel injection fitted with the low pressure injectors having the input pressure of 10MPa. Internal mixture formation has become used more frequently in spark ignition engines in recent years and gas internal combustion engines may benefit from the concept as well. The concept increases the engine?s volumetric efficiency and eliminates adverse anomalies related to the usage of hydrogen as a fuel. The paper discusses some simulation-based knowledge.
Název v anglickém jazyce
OPTIMALISATION OF HYDROGEN DIRECT INJECTION ENGINE
Popis výsledku anglicky
The paper addresses the utilization of advanced computational methods for the modelling and optimization of a hydrogen engine with the direct fuel injection into the engine cylinder. The SW Wave was used to create a simulation model. The procedure of themodel parameter identification was verified by means of the experimental data obtained on a 1.3 dm3 three-cylinder hydrogen internal combustion engine with the direct fuel injection fitted with the low pressure injectors having the input pressure of 10MPa. Internal mixture formation has become used more frequently in spark ignition engines in recent years and gas internal combustion engines may benefit from the concept as well. The concept increases the engine?s volumetric efficiency and eliminates adverse anomalies related to the usage of hydrogen as a fuel. The paper discusses some simulation-based knowledge.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SILNIKI GAZOWE WYBRANE ZAGADNIENIA
ISBN
978-83-7193-461-2
ISSN
0860-5017
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
WYDAWNICTWO POLITECHNIKI CZĘSTOCHOWSKIEJ
Místo vydání
CZĘSTOCHOWA
Místo konání akce
ORLE GNIAZDO - HUCISKO
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—