Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EXPERIMENTS WITH HYDROGEN DIRECT INJECTION ON SI ENGINE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001731" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001731 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EXPERIMENTS WITH HYDROGEN DIRECT INJECTION ON SI ENGINE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper shows a basic investigation and experiences about direct injection of hydrogen to the engine cylinder from the former experimental work in laboratory of Department of vehicles and engines on TU of Liberec and explains the newly prepared conception of testing hydrogenous engine with direct high pressure injection of hydrogen to the engine cylinder. First of all, the experiment on testing engine was aimed to observation of influence of injection pressure and timing of injected hydrogen on parameters of combustion process and on exhaust gas composition. In addition, common high-pressure indication with thermodynamic analyses and statistical elaboration of engine working cycle parameters was monitored the concentration of unburned hydrogen content in exhaust gas. The results of performed measurements indicate that the direct high-pressure injection of hydrogen to the engine cylinder is very complicated system to achieve an essential quality of homogeneous mixture.

  • Název v anglickém jazyce

    EXPERIMENTS WITH HYDROGEN DIRECT INJECTION ON SI ENGINE

  • Popis výsledku anglicky

    The paper shows a basic investigation and experiences about direct injection of hydrogen to the engine cylinder from the former experimental work in laboratory of Department of vehicles and engines on TU of Liberec and explains the newly prepared conception of testing hydrogenous engine with direct high pressure injection of hydrogen to the engine cylinder. First of all, the experiment on testing engine was aimed to observation of influence of injection pressure and timing of injected hydrogen on parameters of combustion process and on exhaust gas composition. In addition, common high-pressure indication with thermodynamic analyses and statistical elaboration of engine working cycle parameters was monitored the concentration of unburned hydrogen content in exhaust gas. The results of performed measurements indicate that the direct high-pressure injection of hydrogen to the engine cylinder is very complicated system to achieve an essential quality of homogeneous mixture.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XLI. International Scientific Conference of Czech and Slovak University Departments and Institutions Dealing with the Research of Combustion Engines

  • ISBN

    978-80-7372-632-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    TU v Liberci - Katedra vozidel a motorů

  • Místo vydání

    LIBEREC

  • Místo konání akce

    LIBEREC

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku