Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CYCLE-BY-CYCLE VARIATIONS OF COMBUSTION ENGINE WITH DIRECT HYDROGEN INJECTION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001724" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CYCLE-BY-CYCLE VARIATIONS OF COMBUSTION ENGINE WITH DIRECT HYDROGEN INJECTION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes basic results of experimental work on the testing spark ignition engine with direct injection of hydrogen into engine cylinder, following in previous experimental research. In particular, the paper concentrates on cycle-by-cycle variability in three-cylinder spark ignition engine with direct injection of hydrogen into the cylinder. The results indicate that the coefficient of variability COVPmax for maximum combustion pressure (Pmax) and COVIMEP for mean indicated pressure can be reduced by an optimum adjustment of the engine.

  • Název v anglickém jazyce

    CYCLE-BY-CYCLE VARIATIONS OF COMBUSTION ENGINE WITH DIRECT HYDROGEN INJECTION

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes basic results of experimental work on the testing spark ignition engine with direct injection of hydrogen into engine cylinder, following in previous experimental research. In particular, the paper concentrates on cycle-by-cycle variability in three-cylinder spark ignition engine with direct injection of hydrogen into the cylinder. The results indicate that the coefficient of variability COVPmax for maximum combustion pressure (Pmax) and COVIMEP for mean indicated pressure can be reduced by an optimum adjustment of the engine.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XLI. International Scientific Conference of Czech and Slovak University Departments and Institutions dealing with the research of Internal combustion engines

  • ISBN

    978-80-7372-632-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku