Effects of injection and ignition timing of a large direct injection spark ignition engine fuelled with a hydrogen-CNG mixture on its operating conditions and emissions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F16%3A00003901" target="_blank" >RIV/46747885:24210/16:00003901 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2017/03/matecconf_labmet2017_01006/matecconf_labmet2017_01006.html" target="_blank" >http://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2017/03/matecconf_labmet2017_01006/matecconf_labmet2017_01006.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/20178901006" target="_blank" >10.1051/matecconf/20178901006</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effects of injection and ignition timing of a large direct injection spark ignition engine fuelled with a hydrogen-CNG mixture on its operating conditions and emissions
Popis výsledku v původním jazyce
The effects of ignition and fuel injection timing of an experimental 2-liter single cylinder direct injection spark ignition gaseous fuel engine were examined experimentally in this study. An online-prepared mixture of 10-40% hydrogen with compressed natural gas was injected at 8 bar into the cylinder during the intake stroke at 1500 rpm. Heat release rates, maximum indicated pressures, cycle-to-cycle variability, and gaseous emissions were compared for different settings.
Název v anglickém jazyce
Effects of injection and ignition timing of a large direct injection spark ignition engine fuelled with a hydrogen-CNG mixture on its operating conditions and emissions
Popis výsledku anglicky
The effects of ignition and fuel injection timing of an experimental 2-liter single cylinder direct injection spark ignition gaseous fuel engine were examined experimentally in this study. An online-prepared mixture of 10-40% hydrogen with compressed natural gas was injected at 8 bar into the cylinder during the intake stroke at 1500 rpm. Heat release rates, maximum indicated pressures, cycle-to-cycle variability, and gaseous emissions were compared for different settings.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
""
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
—
Místo konání akce
Czech Republic
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—