A STUDY OF CYCLE-BY-CYCLE VARIATIBILITY OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH DIRECT INJECTION OF NATURAL GAS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001729" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001729 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A STUDY OF CYCLE-BY-CYCLE VARIATIBILITY OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH DIRECT INJECTION OF NATURAL GAS
Popis výsledku v původním jazyce
A cycle-by-cycle variations of a natural gas direct injection three cylinder combustion engine were describes in this paper. An air-fuel ratio was varied from the stoichiometric to the lean limit at two different injection timing (SOI). The engine was tested at the constant air-fuel ratio with variable injection timing and the spark timing. The results showed that coefficient of variation COVPmax for the maximum pressure (Pmax) and COVIMEP for the indicated mean effective pressure (IMEP) could be reduced by the optimal injection timing and the spark timing.
Název v anglickém jazyce
A STUDY OF CYCLE-BY-CYCLE VARIATIBILITY OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH DIRECT INJECTION OF NATURAL GAS
Popis výsledku anglicky
A cycle-by-cycle variations of a natural gas direct injection three cylinder combustion engine were describes in this paper. An air-fuel ratio was varied from the stoichiometric to the lean limit at two different injection timing (SOI). The engine was tested at the constant air-fuel ratio with variable injection timing and the spark timing. The results showed that coefficient of variation COVPmax for the maximum pressure (Pmax) and COVIMEP for the indicated mean effective pressure (IMEP) could be reduced by the optimal injection timing and the spark timing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SILNIKI GAZOWE
ISBN
978-83-7193-461-2
ISSN
0860-5017
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
WYDAWNICTWO POLITECHNIKI CZĘSTOCHOWSKIEJ
Místo vydání
CZĘSTOCHOWA
Místo konání akce
CZĘSTOCHOWA
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—