Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determination of the residual gas fraction in the cylinder of an SI piston engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F10%3A%230001760" target="_blank" >RIV/46747885:24210/10:#0001760 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determination of the residual gas fraction in the cylinder of an SI piston engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the determination of residual gas fraction in the fresh cylinder charge in vehicle spark ignition (SI) engine at a range of operating conditions. Experiments were conducted for various operating modes of engine to get the input datato the quasi static computational model that simulates the engine working cycle (including the exchange of the cylinder charge). The mass of exhaust gas that was left in the cylinder at the end of exhaust stroke was determined computationally. This workalso indicate the influence of the exhaust gas that flows back to the inlet manifold after the start of inlet valve opening and the exhaust gas content in compression volume as final residual gas that shared in fresh cylinder charge. To sum up, each partof fresh cylinder charge, air and fuel consumption by engine were estimated from the engine simulation which has been validated with experimental measurements of three cylinder SI engine running. Its accuracy is satisfactory.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of the residual gas fraction in the cylinder of an SI piston engine

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the determination of residual gas fraction in the fresh cylinder charge in vehicle spark ignition (SI) engine at a range of operating conditions. Experiments were conducted for various operating modes of engine to get the input datato the quasi static computational model that simulates the engine working cycle (including the exchange of the cylinder charge). The mass of exhaust gas that was left in the cylinder at the end of exhaust stroke was determined computationally. This workalso indicate the influence of the exhaust gas that flows back to the inlet manifold after the start of inlet valve opening and the exhaust gas content in compression volume as final residual gas that shared in fresh cylinder charge. To sum up, each partof fresh cylinder charge, air and fuel consumption by engine were estimated from the engine simulation which has been validated with experimental measurements of three cylinder SI engine running. Its accuracy is satisfactory.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2010

  • Číslo periodika v rámci svazku

    02

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus