Analysis and testing of mechanical properties of polyurethane foam and materials for nonpolyurethane car seaat cushions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F11%3A%230002342" target="_blank" >RIV/46747885:24210/11:#0002342 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis and testing of mechanical properties of polyurethane foam and materials for nonpolyurethane car seaat cushions
Popis výsledku v původním jazyce
Currently, the biggest trend of car seats producers is to find solutions to improve the existing parameters of safety and seating quality at a lower cost, weight, height, energy and environmental demands. With regards to the complexity of the car seat properties, the improvement can be achieved through changes of the seat frame or the seat cushions material replacement of comfort layer which is made of soft viscoelastic polyurethane foam. By a replacing the polyurethane foam cushion can be optimize theweight, height, energy efficiency and cost of the seat. The compensation would be ideally producible with low energy requirements. The final material should have appropriate density and the suitable mechanical, chemical and physical properties. The experimental quasi-static compression loading of PU foam samples and samples of chosen nonpolyurethane materials by the special shaped bodies may be used for theoretical analysis of acting stress but also for simulation by of FEM.
Název v anglickém jazyce
Analysis and testing of mechanical properties of polyurethane foam and materials for nonpolyurethane car seaat cushions
Popis výsledku anglicky
Currently, the biggest trend of car seats producers is to find solutions to improve the existing parameters of safety and seating quality at a lower cost, weight, height, energy and environmental demands. With regards to the complexity of the car seat properties, the improvement can be achieved through changes of the seat frame or the seat cushions material replacement of comfort layer which is made of soft viscoelastic polyurethane foam. By a replacing the polyurethane foam cushion can be optimize theweight, height, energy efficiency and cost of the seat. The compensation would be ideally producible with low energy requirements. The final material should have appropriate density and the suitable mechanical, chemical and physical properties. The experimental quasi-static compression loading of PU foam samples and samples of chosen nonpolyurethane materials by the special shaped bodies may be used for theoretical analysis of acting stress but also for simulation by of FEM.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
4th International Mechanical Engineering Forum Prague
ISBN
978-80-213-2156-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
135-149
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—