Mechanical properties of non-polyurethane materials for PU foam replacement in car seat
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F13%3A%230005864" target="_blank" >RIV/46747885:24210/13:#0005864 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24620/13:#0000140 RIV/46747885:24410/13:#0001750
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mechanical properties of non-polyurethane materials for PU foam replacement in car seat
Popis výsledku v původním jazyce
Currently, the biggest trend of car seats producers is to find solutions to improve the existing parameters of safety and seating quality at a lower cost, weight, height, energy and environmental demands. With regards to the complexity of the car seat properties, the improvement can be achieved through changes of the seat frame or the seat cushions material replacement of comfort layer which is made of soft viscoelastic polyurethane foam. By a replacing the polyurethane foam cushion can be optimize theweight, height, energy efficiency and cost of the seat. The compensation would be ideally producible with low energy requirements.The final material should have appropriate density and the suitable mechanical, chemical and physical properties. The experimental quasi-static compression loading of PU foam samples and samples of chosen nonpolyurethane materials by the special shaped bodies may be used for theoretical analysis of acting stress but also for simulation by of FEM.
Název v anglickém jazyce
Mechanical properties of non-polyurethane materials for PU foam replacement in car seat
Popis výsledku anglicky
Currently, the biggest trend of car seats producers is to find solutions to improve the existing parameters of safety and seating quality at a lower cost, weight, height, energy and environmental demands. With regards to the complexity of the car seat properties, the improvement can be achieved through changes of the seat frame or the seat cushions material replacement of comfort layer which is made of soft viscoelastic polyurethane foam. By a replacing the polyurethane foam cushion can be optimize theweight, height, energy efficiency and cost of the seat. The compensation would be ideally producible with low energy requirements.The final material should have appropriate density and the suitable mechanical, chemical and physical properties. The experimental quasi-static compression loading of PU foam samples and samples of chosen nonpolyurethane materials by the special shaped bodies may be used for theoretical analysis of acting stress but also for simulation by of FEM.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technológ
ISSN
1337-8996
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
195-200
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—