Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace konstrukce sedáku v současnosti vyráběné automobilové sedačky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230002899" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0002899 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Optimalizace konstrukce sedáku v současnosti vyráběné automobilové sedačky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době je největší trend výrobců automobilových sedaček najít řešení k zlepšení stávajících parametrů bezpečnosti a kvality sezení při snížení ceny, hmotnosti, výšky, energetické a ekologické náročnosti. Jednou z možností jak toho dosáhnout je konstrukční úprava autosedačky a částečné či úplné nahrazení výplně komfortní vrstvy z polyuretanové pěny alternativním nepolyuretanovým materiálem. Při úpravě konstrukce automobilové sedačky je důležité analyzovat a následně eliminovat vstupní nežádoucívibrace, které se šíří konstrukcí sedáku. Experimentální měření na reálných autosedačkách vedou k zmapování oblastí nejvyšších hodnot vibrací transformující se danou geometrií konstrukce sedačky. To lze následně využít pro optimalizace a konstrukční inovace v současnosti vyráběných automobilových sedaček.

  • Název v anglickém jazyce

    OPTIMIZATION design CURRENTLY MANUFACTURED car seat

  • Popis výsledku anglicky

    Currently the largest manufacturers of automotive seats trend to find solutions to improve the existing parameters of safety and quality seating at a reduced cost, weight, height, energy and environmental performance. One way to do this is structural adjustment seats and partial or complete replacement of fillings comfortable layer of polyurethane foam alternative non-polyurethane material. When adjusting the design of car seats is important to analyze and eliminate unwanted vibration input that spreadsstructures seat. Experimental measurements on real car seats lead to the mapping of the areas highest levels of vibration transforming the geometry of the seat structure. This can then be used for optimization and design innovations currently manufactured car seats.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Národní konference - spolupráce v konstrukčním procesu

  • ISBN

    978-80-248-2750-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    66-71

  • Název nakladatele

    Vysoká škola báňská - TU Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku