Optimalizace konstrukce sedáku v současnosti vyráběné automobilové sedačky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230002899" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0002899 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimalizace konstrukce sedáku v současnosti vyráběné automobilové sedačky
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době je největší trend výrobců automobilových sedaček najít řešení k zlepšení stávajících parametrů bezpečnosti a kvality sezení při snížení ceny, hmotnosti, výšky, energetické a ekologické náročnosti. Jednou z možností jak toho dosáhnout je konstrukční úprava autosedačky a částečné či úplné nahrazení výplně komfortní vrstvy z polyuretanové pěny alternativním nepolyuretanovým materiálem. Při úpravě konstrukce automobilové sedačky je důležité analyzovat a následně eliminovat vstupní nežádoucívibrace, které se šíří konstrukcí sedáku. Experimentální měření na reálných autosedačkách vedou k zmapování oblastí nejvyšších hodnot vibrací transformující se danou geometrií konstrukce sedačky. To lze následně využít pro optimalizace a konstrukční inovace v současnosti vyráběných automobilových sedaček.
Název v anglickém jazyce
OPTIMIZATION design CURRENTLY MANUFACTURED car seat
Popis výsledku anglicky
Currently the largest manufacturers of automotive seats trend to find solutions to improve the existing parameters of safety and quality seating at a reduced cost, weight, height, energy and environmental performance. One way to do this is structural adjustment seats and partial or complete replacement of fillings comfortable layer of polyurethane foam alternative non-polyurethane material. When adjusting the design of car seats is important to analyze and eliminate unwanted vibration input that spreadsstructures seat. Experimental measurements on real car seats lead to the mapping of the areas highest levels of vibration transforming the geometry of the seat structure. This can then be used for optimization and design innovations currently manufactured car seats.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Národní konference - spolupráce v konstrukčním procesu
ISBN
978-80-248-2750-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
66-71
Název nakladatele
Vysoká škola báňská - TU Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—