Simulation of static loading of polyurethane Foam
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230002917" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0002917 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of static loading of polyurethane Foam
Popis výsledku v původním jazyce
Comfortable seat layers are in most cases filled with polyurethane foam. The equilibrium position of the automobile seat represents the static loading of polyurethane block. Thanks to simulations it is possible to predict the final position of the humanbody, which is important for passive safety features such as airbags. This article describes the measurement and simulation of static loading of the foam block by circular indentor, rigid dummy and compares two simulation environments. Analyses of statictests are determined by the force/displacement characteristic and pressure distribution in the contact zone. Material models of polyurethane doam can be used for the complete seat H-point achievement simulations by EHK17. It is possible to optimize thecomfort layer of mechanical properties in the simulation environment and thus save the cost of prototyping seats.
Název v anglickém jazyce
Simulation of static loading of polyurethane Foam
Popis výsledku anglicky
Comfortable seat layers are in most cases filled with polyurethane foam. The equilibrium position of the automobile seat represents the static loading of polyurethane block. Thanks to simulations it is possible to predict the final position of the humanbody, which is important for passive safety features such as airbags. This article describes the measurement and simulation of static loading of the foam block by circular indentor, rigid dummy and compares two simulation environments. Analyses of statictests are determined by the force/displacement characteristic and pressure distribution in the contact zone. Material models of polyurethane doam can be used for the complete seat H-point achievement simulations by EHK17. It is possible to optimize thecomfort layer of mechanical properties in the simulation environment and thus save the cost of prototyping seats.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC JOURNAL
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
XVIII
Číslo periodika v rámci svazku
1/2012
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
85-92
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—