Innovation of car seats in term of komfort
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230002929" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0002929 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Innovation of car seats in term of komfort
Popis výsledku v původním jazyce
The present approach to seat innovation is to decrease price and the weight of the seat with fulfilling the comfort and safety requirements. The polyurethane foam is used as the deformable comfort layer. Thanks to CAE is possible to reduce the volume ofPU foam with respect the static and dynamic comfort. The first part of this article describes the validation of the used material model. Static analysis of the seat loading test is very important for the predicting of equilibrium position of the human body and the seat, which is important for passive safety features such as airbags. This article also describes the using of CAE methods in new concept of cushion design development and validation. The using of sandwich design is the main aim in term of decreasing the pressure peaks in contact area of pelvis and total contact area.
Název v anglickém jazyce
Innovation of car seats in term of komfort
Popis výsledku anglicky
The present approach to seat innovation is to decrease price and the weight of the seat with fulfilling the comfort and safety requirements. The polyurethane foam is used as the deformable comfort layer. Thanks to CAE is possible to reduce the volume ofPU foam with respect the static and dynamic comfort. The first part of this article describes the validation of the used material model. Static analysis of the seat loading test is very important for the predicting of equilibrium position of the human body and the seat, which is important for passive safety features such as airbags. This article also describes the using of CAE methods in new concept of cushion design development and validation. The using of sandwich design is the main aim in term of decreasing the pressure peaks in contact area of pelvis and total contact area.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JP - Průmyslové procesy a zpracování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní konference Collaborative Engineering in the Inniovation Cycle
ISBN
978-80-7372-938-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
103-110
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—