Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Temperature on Formability of Magnesium Alloy AZ31B

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F14%3A%230006480" target="_blank" >RIV/46747885:24210/14:#0006480 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Temperature on Formability of Magnesium Alloy AZ31B

  • Popis výsledku v původním jazyce

    According to European Parliament and Council (ES) no. 443/2009 the emissions of CO2 in personal cars exhaust gases should decrease on 95 g/km till 2020. Nowadays these emissions commonly vary about 158 g/km. Such regulation thus creates stress on car producers to reduce carbon dioxide emissions at newly developed cars. Great potential of saving CO2 emissions offer alternate drive vehicles in combination with using new material with low specific weight based on Al and Mg. Principal difference between forming of magnesium alloys and steel can be found in selection of forming temperature. Because there is insufficient number of slip systems, magnesium alloys are badly formed at cold forming and there are used forming technologies at higher temperature toachieve required shapes. In this paper is by means of static tensile test evaluated influence of temperature on mechanical properties of magnesium alloy AZ31B. These tests were carried out within the temperature range from 20°C to 250°C.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Temperature on Formability of Magnesium Alloy AZ31B

  • Popis výsledku anglicky

    According to European Parliament and Council (ES) no. 443/2009 the emissions of CO2 in personal cars exhaust gases should decrease on 95 g/km till 2020. Nowadays these emissions commonly vary about 158 g/km. Such regulation thus creates stress on car producers to reduce carbon dioxide emissions at newly developed cars. Great potential of saving CO2 emissions offer alternate drive vehicles in combination with using new material with low specific weight based on Al and Mg. Principal difference between forming of magnesium alloys and steel can be found in selection of forming temperature. Because there is insufficient number of slip systems, magnesium alloys are badly formed at cold forming and there are used forming technologies at higher temperature toachieve required shapes. In this paper is by means of static tensile test evaluated influence of temperature on mechanical properties of magnesium alloy AZ31B. These tests were carried out within the temperature range from 20°C to 250°C.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference METAL 2014 Proceedings

  • ISBN

    978-80-87294-54-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1045-1050

  • Název nakladatele

    Tanger spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    21. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku