Influence of Temperature on Formability of Magnesium Alloy AZ31B
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F14%3A%230006480" target="_blank" >RIV/46747885:24210/14:#0006480 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of Temperature on Formability of Magnesium Alloy AZ31B
Popis výsledku v původním jazyce
According to European Parliament and Council (ES) no. 443/2009 the emissions of CO2 in personal cars exhaust gases should decrease on 95 g/km till 2020. Nowadays these emissions commonly vary about 158 g/km. Such regulation thus creates stress on car producers to reduce carbon dioxide emissions at newly developed cars. Great potential of saving CO2 emissions offer alternate drive vehicles in combination with using new material with low specific weight based on Al and Mg. Principal difference between forming of magnesium alloys and steel can be found in selection of forming temperature. Because there is insufficient number of slip systems, magnesium alloys are badly formed at cold forming and there are used forming technologies at higher temperature toachieve required shapes. In this paper is by means of static tensile test evaluated influence of temperature on mechanical properties of magnesium alloy AZ31B. These tests were carried out within the temperature range from 20°C to 250°C.
Název v anglickém jazyce
Influence of Temperature on Formability of Magnesium Alloy AZ31B
Popis výsledku anglicky
According to European Parliament and Council (ES) no. 443/2009 the emissions of CO2 in personal cars exhaust gases should decrease on 95 g/km till 2020. Nowadays these emissions commonly vary about 158 g/km. Such regulation thus creates stress on car producers to reduce carbon dioxide emissions at newly developed cars. Great potential of saving CO2 emissions offer alternate drive vehicles in combination with using new material with low specific weight based on Al and Mg. Principal difference between forming of magnesium alloys and steel can be found in selection of forming temperature. Because there is insufficient number of slip systems, magnesium alloys are badly formed at cold forming and there are used forming technologies at higher temperature toachieve required shapes. In this paper is by means of static tensile test evaluated influence of temperature on mechanical properties of magnesium alloy AZ31B. These tests were carried out within the temperature range from 20°C to 250°C.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference METAL 2014 Proceedings
ISBN
978-80-87294-54-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1045-1050
Název nakladatele
Tanger spol. s r.o.
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
21. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—