Feasible Trajectories Generation for Autonomous Driving Vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F21%3A00009031" target="_blank" >RIV/46747885:24210/21:00009031 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24220/21:00009031 RIV/46747885:24620/21:00009031
Výsledek na webu
<a href="https://www.mdpi.com/2076-3417/11/23/11143" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-3417/11/23/11143</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/app112311143" target="_blank" >10.3390/app112311143</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Feasible Trajectories Generation for Autonomous Driving Vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
This study presents smooth and fast feasible trajectory generation for autonomous driving vehicles subject to the vehicle physical constraints on the vehicle power, speed, acceleration as well as the hard limitations of the vehicle steering angle and the steering angular speed. This is due to the fact the vehicle speed and the vehicle steering angle are always in a strict relationship for safety purposes, depending on the real vehicle driving constraints, the environmental conditions, and the surrounding obstacles. Three different methods of the position quintic polynomial, speed quartic polynomial, and symmetric polynomial function for generating the vehicle trajectories are presented and illustrated with simulations. The optimal trajectory is selected according to three criteria: Smoother curve, smaller tracking error, and shorter distance. The outcomes of this paper can be used for generating online trajectories for autonomous driving vehicles and auto-parking systems.
Název v anglickém jazyce
Feasible Trajectories Generation for Autonomous Driving Vehicles
Popis výsledku anglicky
This study presents smooth and fast feasible trajectory generation for autonomous driving vehicles subject to the vehicle physical constraints on the vehicle power, speed, acceleration as well as the hard limitations of the vehicle steering angle and the steering angular speed. This is due to the fact the vehicle speed and the vehicle steering angle are always in a strict relationship for safety purposes, depending on the real vehicle driving constraints, the environmental conditions, and the surrounding obstacles. Three different methods of the position quintic polynomial, speed quartic polynomial, and symmetric polynomial function for generating the vehicle trajectories are presented and illustrated with simulations. The optimal trajectory is selected according to three criteria: Smoother curve, smaller tracking error, and shorter distance. The outcomes of this paper can be used for generating online trajectories for autonomous driving vehicles and auto-parking systems.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_025%2F0007293" target="_blank" >EF16_025/0007293: Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied Sciences
ISSN
2076-3417
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
23
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000743157600001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85119974365