Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Feasible And Optimal Trajectories Generation for Autonomous Driving Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F23%3A00011190" target="_blank" >RIV/46747885:24220/23:00011190 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24620/23:00011190

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.actapress.com/Abstract.aspx?paperId=55380" target="_blank" >https://www.actapress.com/Abstract.aspx?paperId=55380</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2316/J.2023.201-0286" target="_blank" >10.2316/J.2023.201-0286</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Feasible And Optimal Trajectories Generation for Autonomous Driving Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Real-time feasible and optimal trajectory generation subject to the vehicle physical constraints, the surrounding obstacles, and the environmental conditions is one of the most important parts of autonomous driving vehicles. This study presents three smooth and fast trajectories generations for autonomous driving vehicles subject to the vehicle physical constraints on speed, acceleration, and steering angle as well as the hard physical limitations of the vehicle speed and the vehicle steering angle. In vehicle safety dynamics, the vehicle steering angle and the vehicle speed are always related in a strict function depending on the surrounding obstacles and the environmental conditions. Three different methods for vehicle feasible trajectory planning generation are introduced and compared. The optimal feasible trajectory is selected based on the smoother curve, the shorter distance, and the smaller tracking errors. Results from this study can be used for online autonomous driving vehicle and for autonomous parking systems. This study provides fundamental mathematical algorithms to online map out optimal feasible paths for ground autonomous vehicles.

  • Název v anglickém jazyce

    Feasible And Optimal Trajectories Generation for Autonomous Driving Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    Real-time feasible and optimal trajectory generation subject to the vehicle physical constraints, the surrounding obstacles, and the environmental conditions is one of the most important parts of autonomous driving vehicles. This study presents three smooth and fast trajectories generations for autonomous driving vehicles subject to the vehicle physical constraints on speed, acceleration, and steering angle as well as the hard physical limitations of the vehicle speed and the vehicle steering angle. In vehicle safety dynamics, the vehicle steering angle and the vehicle speed are always related in a strict function depending on the surrounding obstacles and the environmental conditions. Three different methods for vehicle feasible trajectory planning generation are introduced and compared. The optimal feasible trajectory is selected based on the smoother curve, the shorter distance, and the smaller tracking errors. Results from this study can be used for online autonomous driving vehicle and for autonomous parking systems. This study provides fundamental mathematical algorithms to online map out optimal feasible paths for ground autonomous vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mechatronic systems and control

  • ISSN

    2561-1771

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    11-24

  • Kód UT WoS článku

    001021517200002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85153387567