Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Brake Torque Sensor Calibration Device

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F24%3A00012489" target="_blank" >RIV/46747885:24210/24:00012489 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2076-3417/14/17/7927/pdf" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-3417/14/17/7927/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/app14177927" target="_blank" >10.3390/app14177927</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Brake Torque Sensor Calibration Device

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the design of a calibration device for measuring the residual torque of the vehicle brake. It informs about the problems and purpose of the brakes, requirements placed on the brake system, and the design of vehicle brake systems. The practical part of the research contains the design of four versions of the calibration device and the 3D model of the proposed calibration device. There is also a new calibration methodology and calculation of the theoretical fault of the calibration device. An analysis and comparison of the original and new torque sensor calibration methods are presented at the end of this paper. By comparing the original and new calibration methods, it was revealed that the deviations from the required torque value compared to the original calibration version decreased from an average value of 0.154 Nm to 0.0047 Nm, and the variance of the measured values decreased on average from 0.00276 Nm to 2.07 × 10−6 Nm. The proposed new torque sensor calibration method has shown a positive contribution to the accuracy of torque sensor calibration, which as a result will significantly increase the reliability and accuracy of measuring the residual torque of automobile brakes and shorten the measurement time.

  • Název v anglickém jazyce

    Brake Torque Sensor Calibration Device

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the design of a calibration device for measuring the residual torque of the vehicle brake. It informs about the problems and purpose of the brakes, requirements placed on the brake system, and the design of vehicle brake systems. The practical part of the research contains the design of four versions of the calibration device and the 3D model of the proposed calibration device. There is also a new calibration methodology and calculation of the theoretical fault of the calibration device. An analysis and comparison of the original and new torque sensor calibration methods are presented at the end of this paper. By comparing the original and new calibration methods, it was revealed that the deviations from the required torque value compared to the original calibration version decreased from an average value of 0.154 Nm to 0.0047 Nm, and the variance of the measured values decreased on average from 0.00276 Nm to 2.07 × 10−6 Nm. The proposed new torque sensor calibration method has shown a positive contribution to the accuracy of torque sensor calibration, which as a result will significantly increase the reliability and accuracy of measuring the residual torque of automobile brakes and shorten the measurement time.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Sciences-Basel

  • ISSN

    2076-3417

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001311268300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85203651783