Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model of Processes in Combustion Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F01%3A00000040" target="_blank" >RIV/46747885:24220/01:00000040 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model of Processes in Combustion Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of the contribution is to present the modelling of flow, mass and energy transport, and combustion processes in combustion engine. The modelling was motivated by the aim of computation of production of nitrogen oxides during the work cycleof such engine. For that purpose, the flow of compressible gas in the engine has to be modelled first. Then the model of heat and mass transport follows and then the model of chemical reactions has to be developed. This article talks mainly about the first part of such modelling -- the mass flow model based on the Navier-Stokes equation and unsteady compressible continuity equation with boundary conditions of Dirichlet and/or Newton types and the initial conditions. The other parts of the model are mentioned, too. Very brief conslusion concerning not yet completely debugged algorithmisation of the model is included.

  • Název v anglickém jazyce

    Model of Processes in Combustion Engine

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of the contribution is to present the modelling of flow, mass and energy transport, and combustion processes in combustion engine. The modelling was motivated by the aim of computation of production of nitrogen oxides during the work cycleof such engine. For that purpose, the flow of compressible gas in the engine has to be modelled first. Then the model of heat and mass transport follows and then the model of chemical reactions has to be developed. This article talks mainly about the first part of such modelling -- the mass flow model based on the Navier-Stokes equation and unsteady compressible continuity equation with boundary conditions of Dirichlet and/or Newton types and the initial conditions. The other parts of the model are mentioned, too. Very brief conslusion concerning not yet completely debugged algorithmisation of the model is included.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F00%2F1035" target="_blank" >GA101/00/1035: Produkce oxidů dusíku v zážehovém motoru</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    5th Workshop of Electronics, Control, Modelling, Measurment and Signals

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    21-24

  • Název nakladatele

    Université Paul Sabatier, Toulouse

  • Místo vydání

    Toulouse, France

  • Místo konání akce

    Toulouse, France

  • Datum konání akce

    30. 5. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku