Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití smíšené reality pro prezentaci užitných vlastností výrobku nebo inovativní prototypování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F16%3A00003954" target="_blank" >RIV/46747885:24220/16:00003954 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24620/16:00003954

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití smíšené reality pro prezentaci užitných vlastností výrobku nebo inovativní prototypování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem smluvního výzkumu byla příprava dvou konkrétních prototypových řešení na platformě Microsoft Hololens – v oblasti marketingu jako „virtual showroom“ kombinující reálnou scénu s prezentací virtuálního vozu, v oblasti plánování výroby řešení simulující spolupráci dvou sensitivních robotů na lince, z nichž jeden je virtuálního, ale druhý je fyzický, skutečný. V rámci prototypu bylo připraveno řešení s využitím vývojové platformy unity pro hololens, kde byla připravena scéna a odpovídající objekty. V jednotlivých ukázkách byly využity standardní vývojové nástroje, c# pro custom scritpy, aplikace v hololens je schopná komunikovat na backendy sensitivních robotů a odesílat http requesty pro získání jejich skutečné polohy z řídicího systému robotů za účelem zpřesnění trackingu fyzických objektů ve virtuální scéně, byly využity standardní funkce spatial sound, space mapping, physics (včetně vývoje vlastních fyzikálních chování objektů), rigid body, colliders, atd. V rámci konkrétní simulace virtuálního autosalonu byla navíc využito trackování uživatele ve scéně a její dynamické přizpůsobení jeho pohybu, řízení hlasitosti přehrávaného videa s využitím trackingu a spatial sound vše vždy s cílem scénu co nejvíce přiblížit reálnému prostředí, ve kterém se uživatel pohybuje.

  • Název v anglickém jazyce

    Using augmented reality for product features presentation or innovative prototyping

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research was to prepare two specific prototype solutions on the Microsoft platform Hololens - in marketing as a "virtual showroom" combining real scene with the presentation of the virtual car and in production planning solution of simulating collaboration between two sensitive robots on the line, one of which is virtual, but the other is physical, real. Within the prototype the Unity development platform for hololens has been used where the scene and the corresponding objects have been prepared. In the individual examples were used standard development tools, C # for custom scritps, hololens applications has been able to communicate on the backend of sensitive robots and send http request to obtain the actual position in order to make more accurate tracking of physical objects in a virtual scene. Standard function of spatial sound, space mapping, physics (including development of the physical behavior of objects), rigid body, colliders, etc. within a particular simulation virtual showroom have been also used for user tracking in the scene and the dynamic adaptation of the movement, volume control video playback using tracking and spatial sound to achive as close as possible to the real environment in which the user moves.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    6

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    ŠKODA AUTO

  • Verze