Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cooperation of Virtual Reality and Real Objects with HoloLens

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F20%3A00006532" target="_blank" >RIV/46747885:24620/20:00006532 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-17798-0_10" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-17798-0_10</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-17798-0_10" target="_blank" >10.1007/978-3-030-17798-0_10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cooperation of Virtual Reality and Real Objects with HoloLens

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We propose several approaches when programming applications for Microsoft HoloLens. These applications aim at close cooperation of real world with holographic objects (virtual reality). Often a precise placement that does not change with the position of a user can be challenging. One way of avoiding such problems is to use technology of anchors. Another way proposed in this paper is a prior scanning of object of interest with an application aimed for Vuforia plugin. Both concepts use close cooperation with user-friendly environment for developing of mixed reality applications – Unity. We present and discuss examples in this article. The area of precise location for mixed reality (augmented reality mixed with real reality in a way that one can interact witch each other) is of paramount importance. If we know precise position of virtual objects in the scene and precise position of the device in the scene, we can alleviate the burden of massive computing within HoloLens. As a result, we gain better experience from mixed reality.

  • Název v anglickém jazyce

    Cooperation of Virtual Reality and Real Objects with HoloLens

  • Popis výsledku anglicky

    We propose several approaches when programming applications for Microsoft HoloLens. These applications aim at close cooperation of real world with holographic objects (virtual reality). Often a precise placement that does not change with the position of a user can be challenging. One way of avoiding such problems is to use technology of anchors. Another way proposed in this paper is a prior scanning of object of interest with an application aimed for Vuforia plugin. Both concepts use close cooperation with user-friendly environment for developing of mixed reality applications – Unity. We present and discuss examples in this article. The area of precise location for mixed reality (augmented reality mixed with real reality in a way that one can interact witch each other) is of paramount importance. If we know precise position of virtual objects in the scene and precise position of the device in the scene, we can alleviate the burden of massive computing within HoloLens. As a result, we gain better experience from mixed reality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_025%2F0007293" target="_blank" >EF16_025/0007293: Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  • ISBN

    978-303017797-3

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    94-106

  • Název nakladatele

    Springer, Cham

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Las Vegas

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000490760000009