Cooperation of Virtual Reality and Real Objects with HoloLens
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F20%3A00006532" target="_blank" >RIV/46747885:24620/20:00006532 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-17798-0_10" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-17798-0_10</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-17798-0_10" target="_blank" >10.1007/978-3-030-17798-0_10</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cooperation of Virtual Reality and Real Objects with HoloLens
Popis výsledku v původním jazyce
We propose several approaches when programming applications for Microsoft HoloLens. These applications aim at close cooperation of real world with holographic objects (virtual reality). Often a precise placement that does not change with the position of a user can be challenging. One way of avoiding such problems is to use technology of anchors. Another way proposed in this paper is a prior scanning of object of interest with an application aimed for Vuforia plugin. Both concepts use close cooperation with user-friendly environment for developing of mixed reality applications – Unity. We present and discuss examples in this article. The area of precise location for mixed reality (augmented reality mixed with real reality in a way that one can interact witch each other) is of paramount importance. If we know precise position of virtual objects in the scene and precise position of the device in the scene, we can alleviate the burden of massive computing within HoloLens. As a result, we gain better experience from mixed reality.
Název v anglickém jazyce
Cooperation of Virtual Reality and Real Objects with HoloLens
Popis výsledku anglicky
We propose several approaches when programming applications for Microsoft HoloLens. These applications aim at close cooperation of real world with holographic objects (virtual reality). Often a precise placement that does not change with the position of a user can be challenging. One way of avoiding such problems is to use technology of anchors. Another way proposed in this paper is a prior scanning of object of interest with an application aimed for Vuforia plugin. Both concepts use close cooperation with user-friendly environment for developing of mixed reality applications – Unity. We present and discuss examples in this article. The area of precise location for mixed reality (augmented reality mixed with real reality in a way that one can interact witch each other) is of paramount importance. If we know precise position of virtual objects in the scene and precise position of the device in the scene, we can alleviate the burden of massive computing within HoloLens. As a result, we gain better experience from mixed reality.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_025%2F0007293" target="_blank" >EF16_025/0007293: Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Intelligent Systems and Computing
ISBN
978-303017797-3
ISSN
2194-5357
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
94-106
Název nakladatele
Springer, Cham
Místo vydání
—
Místo konání akce
Las Vegas
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000490760000009