Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Image as an instrument of marketing communication of the university

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F09%3A%230000150" target="_blank" >RIV/46747885:24310/09:#0000150 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Image as an instrument of marketing communication of the university

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the terms identity and image in connection with marketing management and university communication. At present when the information pressure on subjects of internal and external environment of a university is increasing and at the same time competitive environment in tertiary education is strengthening, school image in its communication is gaining more significance. Systematic work on the development of good relations with goal and interest groups of a university should become a part of university communication as intentional, planned and continuous activity related to the goals and a strategy of a school. A university image may become one of the decisive factors in the process of a potential students´ decision-making, makes otherschool clients be willing to cooperate with the school and enhances the loyalty of its employees.

  • Název v anglickém jazyce

    Image as an instrument of marketing communication of the university

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the terms identity and image in connection with marketing management and university communication. At present when the information pressure on subjects of internal and external environment of a university is increasing and at the same time competitive environment in tertiary education is strengthening, school image in its communication is gaining more significance. Systematic work on the development of good relations with goal and interest groups of a university should become a part of university communication as intentional, planned and continuous activity related to the goals and a strategy of a school. A university image may become one of the decisive factors in the process of a potential students´ decision-making, makes otherschool clients be willing to cooperate with the school and enhances the loyalty of its employees.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Conference Liberec Economic Forum 2009

  • ISBN

    9788073725235

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000272657000042