Problems of Missing Values in Marketing Researches
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F09%3A%230000174" target="_blank" >RIV/46747885:24310/09:#0000174 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Problems of Missing Values in Marketing Researches
Popis výsledku v původním jazyce
The paper gives a list of methods suitable for processing the data file with missing values. We focus on such methods which are useable without a need of the special statistical software. The choice of a certain method depends on various factors. The most important factors are type of a variable and a variability of a sample. Both samples with a high variability and samples with a low variability are researched. The used methods are compared then in term of their impact on sample properties. There are presented the methods suitable for work with ordinal, interval and ratio variables. Each of them has its own characteristics which cannot be missed out by a choice of the method. Lastly, the paper deals with the problem whether it is better to replace missing values or to work just with the data truly obtained.
Název v anglickém jazyce
Problems of Missing Values in Marketing Researches
Popis výsledku anglicky
The paper gives a list of methods suitable for processing the data file with missing values. We focus on such methods which are useable without a need of the special statistical software. The choice of a certain method depends on various factors. The most important factors are type of a variable and a variability of a sample. Both samples with a high variability and samples with a low variability are researched. The used methods are compared then in term of their impact on sample properties. There are presented the methods suitable for work with ordinal, interval and ratio variables. Each of them has its own characteristics which cannot be missed out by a choice of the method. Lastly, the paper deals with the problem whether it is better to replace missing values or to work just with the data truly obtained.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/WD-30-07-1" target="_blank" >WD-30-07-1: Inovaení poístup k oešení disparit na úrovni regionu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 9th International Conference Liberec Economic Forum 2009
ISBN
9788073725235
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000272657000012