Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problems of Missing Values in Marketing Researches

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F09%3A%230000174" target="_blank" >RIV/46747885:24310/09:#0000174 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problems of Missing Values in Marketing Researches

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper gives a list of methods suitable for processing the data file with missing values. We focus on such methods which are useable without a need of the special statistical software. The choice of a certain method depends on various factors. The most important factors are type of a variable and a variability of a sample. Both samples with a high variability and samples with a low variability are researched. The used methods are compared then in term of their impact on sample properties. There are presented the methods suitable for work with ordinal, interval and ratio variables. Each of them has its own characteristics which cannot be missed out by a choice of the method. Lastly, the paper deals with the problem whether it is better to replace missing values or to work just with the data truly obtained.

  • Název v anglickém jazyce

    Problems of Missing Values in Marketing Researches

  • Popis výsledku anglicky

    The paper gives a list of methods suitable for processing the data file with missing values. We focus on such methods which are useable without a need of the special statistical software. The choice of a certain method depends on various factors. The most important factors are type of a variable and a variability of a sample. Both samples with a high variability and samples with a low variability are researched. The used methods are compared then in term of their impact on sample properties. There are presented the methods suitable for work with ordinal, interval and ratio variables. Each of them has its own characteristics which cannot be missed out by a choice of the method. Lastly, the paper deals with the problem whether it is better to replace missing values or to work just with the data truly obtained.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/WD-30-07-1" target="_blank" >WD-30-07-1: Inovaení poístup k oešení disparit na úrovni regionu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Conference Liberec Economic Forum 2009

  • ISBN

    9788073725235

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000272657000012