Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measurement of Customer Knowledge Value

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F11%3A00001587" target="_blank" >RIV/46747885:24310/11:00001587 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measurement of Customer Knowledge Value

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims at expressing the customer value, particularly tha value of his knowledge. There is a gap in this field because researchers usually express the overall Customer Lifetime Value and similar to Capital Asset Pricing model the result is finally discounted. The other parts of customers´ value are usually disregarded. Is the separate item "customers´ knowledge" such a marginal item that it does not need to be counted? It is important for the business not only to keep in mind the "konwledge potential" of each customer but also to be able to explore it. Issues such as their ability to motivate the customers to share their knowledge with the business, managerial skills and marketing strategy towards generating profit from the customers´ base arealso discussed in this contribution.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement of Customer Knowledge Value

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims at expressing the customer value, particularly tha value of his knowledge. There is a gap in this field because researchers usually express the overall Customer Lifetime Value and similar to Capital Asset Pricing model the result is finally discounted. The other parts of customers´ value are usually disregarded. Is the separate item "customers´ knowledge" such a marginal item that it does not need to be counted? It is important for the business not only to keep in mind the "konwledge potential" of each customer but also to be able to explore it. Issues such as their ability to motivate the customers to share their knowledge with the business, managerial skills and marketing strategy towards generating profit from the customers´ base arealso discussed in this contribution.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Knowledge Management 2011

  • ISBN

    978-1-908272-10-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    982-987

  • Název nakladatele

    Academic Publishing Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Passau, Německo

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku