Measurement of Customer Knowledge Value
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F11%3A00001587" target="_blank" >RIV/46747885:24310/11:00001587 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measurement of Customer Knowledge Value
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims at expressing the customer value, particularly tha value of his knowledge. There is a gap in this field because researchers usually express the overall Customer Lifetime Value and similar to Capital Asset Pricing model the result is finally discounted. The other parts of customers´ value are usually disregarded. Is the separate item "customers´ knowledge" such a marginal item that it does not need to be counted? It is important for the business not only to keep in mind the "konwledge potential" of each customer but also to be able to explore it. Issues such as their ability to motivate the customers to share their knowledge with the business, managerial skills and marketing strategy towards generating profit from the customers´ base arealso discussed in this contribution.
Název v anglickém jazyce
Measurement of Customer Knowledge Value
Popis výsledku anglicky
This paper aims at expressing the customer value, particularly tha value of his knowledge. There is a gap in this field because researchers usually express the overall Customer Lifetime Value and similar to Capital Asset Pricing model the result is finally discounted. The other parts of customers´ value are usually disregarded. Is the separate item "customers´ knowledge" such a marginal item that it does not need to be counted? It is important for the business not only to keep in mind the "konwledge potential" of each customer but also to be able to explore it. Issues such as their ability to motivate the customers to share their knowledge with the business, managerial skills and marketing strategy towards generating profit from the customers´ base arealso discussed in this contribution.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Knowledge Management 2011
ISBN
978-1-908272-10-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
982-987
Název nakladatele
Academic Publishing Limited
Místo vydání
Reading
Místo konání akce
Passau, Německo
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—