Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Overeducation and Earnings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F14%3A00002160" target="_blank" >RIV/46747885:24310/14:00002160 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Overeducation and Earnings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to analyse and evaluate the current state of overeducation and underqualification in the EU countries and in the Czech Republic. There are steadily increasing numbers of education system graduates and persistent demand for education in the population. This leads to fears that the mismatch between jobs requirements and workforce qualifications will increase. Public educational policy seems to support this controversy. While numbers of enrolled students at secondary schools and public universities and consequently numbers of graduates are rising, there could be shortage of skilled level jobs in the future. The paper discusses various methods used to measure the level of education required for the job and the relevant theories (searching and matching, human capital theory, assignment theory etc.) that can be used for interpretation of overeducation. The last chapter analyses and evaluates current state of overeducation in the EU countries and in the Czech Republic

  • Název v anglickém jazyce

    Overeducation and Earnings

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to analyse and evaluate the current state of overeducation and underqualification in the EU countries and in the Czech Republic. There are steadily increasing numbers of education system graduates and persistent demand for education in the population. This leads to fears that the mismatch between jobs requirements and workforce qualifications will increase. Public educational policy seems to support this controversy. While numbers of enrolled students at secondary schools and public universities and consequently numbers of graduates are rising, there could be shortage of skilled level jobs in the future. The paper discusses various methods used to measure the level of education required for the job and the relevant theories (searching and matching, human capital theory, assignment theory etc.) that can be used for interpretation of overeducation. The last chapter analyses and evaluates current state of overeducation in the EU countries and in the Czech Republic

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Teoretické a praktické aspekty veřejných financí

  • ISBN

    978-80-245-2022-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    322-332

  • Název nakladatele

    Oeconomica - nakladatelství VŠE

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku