Overeducation and Earnings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F14%3A00002160" target="_blank" >RIV/46747885:24310/14:00002160 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Overeducation and Earnings
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to analyse and evaluate the current state of overeducation and underqualification in the EU countries and in the Czech Republic. There are steadily increasing numbers of education system graduates and persistent demand for education in the population. This leads to fears that the mismatch between jobs requirements and workforce qualifications will increase. Public educational policy seems to support this controversy. While numbers of enrolled students at secondary schools and public universities and consequently numbers of graduates are rising, there could be shortage of skilled level jobs in the future. The paper discusses various methods used to measure the level of education required for the job and the relevant theories (searching and matching, human capital theory, assignment theory etc.) that can be used for interpretation of overeducation. The last chapter analyses and evaluates current state of overeducation in the EU countries and in the Czech Republic
Název v anglickém jazyce
Overeducation and Earnings
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to analyse and evaluate the current state of overeducation and underqualification in the EU countries and in the Czech Republic. There are steadily increasing numbers of education system graduates and persistent demand for education in the population. This leads to fears that the mismatch between jobs requirements and workforce qualifications will increase. Public educational policy seems to support this controversy. While numbers of enrolled students at secondary schools and public universities and consequently numbers of graduates are rising, there could be shortage of skilled level jobs in the future. The paper discusses various methods used to measure the level of education required for the job and the relevant theories (searching and matching, human capital theory, assignment theory etc.) that can be used for interpretation of overeducation. The last chapter analyses and evaluates current state of overeducation in the EU countries and in the Czech Republic
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Teoretické a praktické aspekty veřejných financí
ISBN
978-80-245-2022-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
322-332
Název nakladatele
Oeconomica - nakladatelství VŠE
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—