HR Marketing – Atributes of Employee Retention
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00000304" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00000304 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
HR Marketing – Atributes of Employee Retention
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the topic of HR marketing and factors of the employee retention implicated on the primary data of large and medium enterprises in the Liberec region. In the theoretical part the aim of the paper is to introduce a concept of the HR marketing and aspects of employer branding as an important factor for employee retention. The empirical part aims to evaluate an extent of using of internal HR marketing tools and their importance for an employee retention. Attributes of the employee retention as an important part of the employer branding are evaluated by specialists from large and medium enterprises in the Liberec region. The importance of these attributes is statistically tested and results prove crucial factors to support quality of employer branding and thus to keep the best and motivated employees. The paper confirms that tools of HR marketing play an important role in the employee and potential employee satisfaction.
Název v anglickém jazyce
HR Marketing – Atributes of Employee Retention
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the topic of HR marketing and factors of the employee retention implicated on the primary data of large and medium enterprises in the Liberec region. In the theoretical part the aim of the paper is to introduce a concept of the HR marketing and aspects of employer branding as an important factor for employee retention. The empirical part aims to evaluate an extent of using of internal HR marketing tools and their importance for an employee retention. Attributes of the employee retention as an important part of the employer branding are evaluated by specialists from large and medium enterprises in the Liberec region. The importance of these attributes is statistically tested and results prove crucial factors to support quality of employer branding and thus to keep the best and motivated employees. The paper confirms that tools of HR marketing play an important role in the employee and potential employee satisfaction.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Academica Karviniensia
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Svazek periodika
XVI
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
20-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—