Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trends in Strategic Human Resource Management: Employer Brand Atractiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F21%3A%230000138" target="_blank" >RIV/02819180:_____/21:#0000138 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1101/PDF/1101.pdf" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1101/PDF/1101.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33543/1101" target="_blank" >10.33543/1101</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trends in Strategic Human Resource Management: Employer Brand Atractiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Employer brand management has become a growing necessity. For most companies, it does not mean the random short-term campaigns, but the crucial factor in successfully building the employer brand being the employees themselves. The aim of the paper is to present the findings from a questionnaire survey of selected factors that affect the employer brand image as a strategic tool for human resource management from the perspective of HR staff in the Czech Republic. The research was carried out from May 2019 to January 2020, 112 respondents (HR managers) taking part in it. The results show that systematic employer brand creation is conditional upon the company’s personnel strategy. Appropriate use of the brand helps retain the existing employees. Satisfied staff are more likely to become ambassadors for the company brand, engaging in its communication towards the external labour market. Being a matter for the competence of the personnel department, employer branding must be integrated into HR managerial strategies. The results of the survey also support the assumption that the requirements and expectations of both current and prospective employees are to be complied wi

  • Název v anglickém jazyce

    Trends in Strategic Human Resource Management: Employer Brand Atractiveness

  • Popis výsledku anglicky

    Employer brand management has become a growing necessity. For most companies, it does not mean the random short-term campaigns, but the crucial factor in successfully building the employer brand being the employees themselves. The aim of the paper is to present the findings from a questionnaire survey of selected factors that affect the employer brand image as a strategic tool for human resource management from the perspective of HR staff in the Czech Republic. The research was carried out from May 2019 to January 2020, 112 respondents (HR managers) taking part in it. The results show that systematic employer brand creation is conditional upon the company’s personnel strategy. Appropriate use of the brand helps retain the existing employees. Satisfied staff are more likely to become ambassadors for the company brand, engaging in its communication towards the external labour market. Being a matter for the competence of the personnel department, employer branding must be integrated into HR managerial strategies. The results of the survey also support the assumption that the requirements and expectations of both current and prospective employees are to be complied wi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA: Journal Of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

    2464-6733

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    01

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    292-297

  • Kód UT WoS článku

    000674964900047

  • EID výsledku v databázi Scopus