Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ways of Human Resource Branding in Czech Agricultural Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A67223" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:67223 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41320/15:67223

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/sab-2015-0025" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/sab-2015-0025</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/sab-2015-0025" target="_blank" >10.1515/sab-2015-0025</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ways of Human Resource Branding in Czech Agricultural Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Current demographic and economic conditions in individual countries lead to a significant increase in competition in the labour market. Every employer from all economic sectors wants to have a competent and talented work force and the fight for such employees becomes harder and harder. For companies to attract and retain the best employees, it is necessary to build a good employer brand that may appeal to talented employees. The article provides a picture of the current situation in employer branding inthe agricultural, forestry and fishing sectors in the Czech Republic and deals with ways of its improvement. The survey was conducted by means of a questionnaire survey (n=108) and the methods of analysis, synthesis, deduction and induction. The resultshave shown that the majority of agricultural companies (75.9%) perceive knowledge continuity management as a trend that contributes to good employer branding. The major benefits arising from the encouragement of employer branding in agri

  • Název v anglickém jazyce

    Ways of Human Resource Branding in Czech Agricultural Companies

  • Popis výsledku anglicky

    Current demographic and economic conditions in individual countries lead to a significant increase in competition in the labour market. Every employer from all economic sectors wants to have a competent and talented work force and the fight for such employees becomes harder and harder. For companies to attract and retain the best employees, it is necessary to build a good employer brand that may appeal to talented employees. The article provides a picture of the current situation in employer branding inthe agricultural, forestry and fishing sectors in the Czech Republic and deals with ways of its improvement. The survey was conducted by means of a questionnaire survey (n=108) and the methods of analysis, synthesis, deduction and induction. The resultshave shown that the majority of agricultural companies (75.9%) perceive knowledge continuity management as a trend that contributes to good employer branding. The major benefits arising from the encouragement of employer branding in agri

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia Agriculturae Bohemica

  • ISSN

    1211-3174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    112-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus