Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Employer branding in the agricultural sector: making a company attractive for the potential employees

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A70275" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:70275 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41320/17:70275

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.17221/338/2015-AGRICECON" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17221/338/2015-AGRICECON</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17221/338/2015-AGRICECON" target="_blank" >10.17221/338/2015-AGRICECON</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Employer branding in the agricultural sector: making a company attractive for the potential employees

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The specificity of an agriculture sector affects the situation in the labour market. The demand of agriculture companies for qualified workers is relatively high, unfortunately, people still prefer to work in related or other fields where they have more suitable work conditions related. Building the brand of the employer, improving the awareness of the public and increasing the loyalty of present employees can raise the offer of vacancies and obtain new qualified employees. The aim of the paper is to identify the benefits of human resource branding in businesses arising therefrom. A partial aim is to identify key managerial challenges of agriculture businesses at present. In this work data collected from a questionnaire survey were used together with the information from the Czech Statistical Office, in whose opinion the labour market in the agriculture sector does not exhibit a positive trend. As a part of the evaluation a factor analysis was carried out identifying three categories of benefits c

  • Název v anglickém jazyce

    Employer branding in the agricultural sector: making a company attractive for the potential employees

  • Popis výsledku anglicky

    The specificity of an agriculture sector affects the situation in the labour market. The demand of agriculture companies for qualified workers is relatively high, unfortunately, people still prefer to work in related or other fields where they have more suitable work conditions related. Building the brand of the employer, improving the awareness of the public and increasing the loyalty of present employees can raise the offer of vacancies and obtain new qualified employees. The aim of the paper is to identify the benefits of human resource branding in businesses arising therefrom. A partial aim is to identify key managerial challenges of agriculture businesses at present. In this work data collected from a questionnaire survey were used together with the information from the Czech Statistical Office, in whose opinion the labour market in the agriculture sector does not exhibit a positive trend. As a part of the evaluation a factor analysis was carried out identifying three categories of benefits c

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics (Zemědělská ekonomika)

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    217-227

  • Kód UT WoS článku

    000400994900003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85019105662