Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personnel Marketing Strategy: a Source of Competitive Advantage in the Labour Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F23%3A00011585" target="_blank" >RIV/46747885:24310/23:00011585 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.24132/jbt.2023.13.2.27_38" target="_blank" >https://doi.org/10.24132/jbt.2023.13.2.27_38</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/jbt.2023.13.2.27_38" target="_blank" >10.24132/jbt.2023.13.2.27_38</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personnel Marketing Strategy: a Source of Competitive Advantage in the Labour Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper covers topics closely related to human resource management, personnel marketing, employer branding, the selection of a future employer, and Generation Z. It describes pilot quantitative research designed to identify means of personnel marketing that should provide a competitive advantage when recruiting employees for one of the significant employers in the Liberec Region. The study included a survey to determine how potential employees perceive the selected company. The primary research identified aspects that potential Generation Z employees consider essential when choosing an employer. It also identified communication channels particular potential employees use when searching for information about their future employers. In connection with the selection of the future employer, the survey also determined who influences decisions made by potential employees when choosing an employer. The research results were used to develop a specific strategy for personnel marketing and employer branding.

  • Název v anglickém jazyce

    Personnel Marketing Strategy: a Source of Competitive Advantage in the Labour Market

  • Popis výsledku anglicky

    This paper covers topics closely related to human resource management, personnel marketing, employer branding, the selection of a future employer, and Generation Z. It describes pilot quantitative research designed to identify means of personnel marketing that should provide a competitive advantage when recruiting employees for one of the significant employers in the Liberec Region. The study included a survey to determine how potential employees perceive the selected company. The primary research identified aspects that potential Generation Z employees consider essential when choosing an employer. It also identified communication channels particular potential employees use when searching for information about their future employers. In connection with the selection of the future employer, the survey also determined who influences decisions made by potential employees when choosing an employer. The research results were used to develop a specific strategy for personnel marketing and employer branding.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    časopis Trendy v podnikání

  • ISSN

    2788-0079

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2023/13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    27-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus