Vliv digitálního marketingu na HR marketing a Employer Branding
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F19%3APU135467" target="_blank" >RIV/00216305:26510/19:PU135467 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv digitálního marketingu na HR marketing a Employer Branding
Popis výsledku v původním jazyce
Účel článku: Účelem článku je provedení literární rešerše na téma HR marketing, Employer Branding a zohlednit vliv digitalizace na marketing v souvislosti s marketingem 4.0. Digitální marketing je nepopíratelnou součástí Průmyslu 4.0, konkrétně marketingu 4.0 a pokrývá komunikační a propagační část aktivit tuzemských a zahraničních společností. Metodika/metody: Hlavní metodou výzkumu je systematická a kritická recenze literatury. Vědecký cíl: Vědeckým cílem je identifikovat současný stav a postavení HR marketingu, Employer brandingu, zohlednit rozdíly a identifikovat digitalizaci v marketingu, která je také označována jako marketing 4.0 a má vysoký vliv na komunikaci. V rámci tohoto článku byl zohledněn vývoj těchto odvětví a byly uvedeny příklady z praxe. Byly identifikovány budoucí výzvy a na základě výzkumu byla vydána doporučení. Zjištění: Při rešerši několika zdrojů, vč. odborné literatury, došla autorka ke zjištění, že mnoho pojmů v oblasti HR managementu spolu úzce souvisejí a jsou na sebe vzájemně navázané. Kvalitní HR management nemůže fungovat bez HR marketingu a ten je úzce spjat s Employer Brandingem. Zároveň digitální marketing (marketing 4.0) se v plné síle promítl do HR marketingu a jeho vliv se prokazatelně projevuje v praxi a firmy postupně mění zastaralé vzorce chování a přizpůsobují se době digitální. Závěry: V oblasti digitálního marketingu (resp. marketingu 4.0) dochází ke stále větší personalizaci reklamního sdělení a generického obsahu směrem k individuálním potřebám potenciálních zákazníků a zaměstnanců. Firmy si začínají uvědomovat, že k tomu, aby získaly kvalitní lidské zdroje, musí budovat své jméno na trhu, investovat finanční prostředky správným směrem a zároveň se starat o své současné zaměstnance, kteří tvoří primární pověst firmy. V dnešní době je HR marketing a employer branding neodmyslitelnou součástí HR managementu.
Název v anglickém jazyce
The influence of digital marketing on HR marketing and Employer Branding
Popis výsledku anglicky
Purpose of the article: The purpose of the article is to carry out a literature review on HR marketing, Employer Branding and to take into account the impact of digitalization on marketing in connection with marketing 4.0. Digital marketing is an indisputable part of Industry 4.0, namely marketing 4.0, and covers the communication and promotional part of the activities of domestic and foreign companies. Methodology/methods: The main method of research is systematic and critical review of literature. Scientific aim: The scientific goal is to identify the current status and position of HR marketing, Employer branding, take into account differences and identify digitalization in marketing, which is also referred to as marketing 4.0 and has a high impact on communication. This article has taken into account developments in these sectors and has given practical examples. Future challenges were identified and recommendations were made on the basis of research. Findings: During the research of several sources and literature, the author found that many concepts in the field of HR management are closely related and interrelated. High-quality HR management cannot work without HR marketing and it is closely related to Employer Branding. At the same time, digital marketing (marketing 4.0) has been fully reflected in HR marketing and its influence has been proven in practice and companies are gradually changing outdated patterns of behavior and adapting to the digital era. Conclusions: In the area of digital marketing (or marketing 4.0), advertising messages and generic content are becoming increasingly personalized towards the individual needs of potential customers and employees. Companies are beginning to realize that in order to gain quality human resources, they need to build their name on the market, invest in the right direction, while also taking care of their current employees, who are the company's primary reputation. Today, HR marketing and employer branding are an in
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Workshop specifického výzkumu 2019
ISBN
978-80-214-5835-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
143-154
Název nakladatele
FP VUT v Brně
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
FP VUT v Brně
Datum konání akce
6. 12. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—