Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Posteriori Setting of the Weights in Multi-Criteria Decision Making in Educational Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00000940" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00000940 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mme2016.tul.cz/conferenceproceedings/mme2016_conference_proceedings.pdf" target="_blank" >http://mme2016.tul.cz/conferenceproceedings/mme2016_conference_proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Posteriori Setting of the Weights in Multi-Criteria Decision Making in Educational Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The classification is a multi-criteria decision makingproblem. The tasks to solve there are criteria and the results of each studentare values of individual variant and the weights are numbers of pointsassigned to examples. Usually, the teacher sets these points before the testaccording to his meaning about a difficulty of particular example and alsoaccording to a mutual comparison of all the examples. A disadvantage ofthis approach could be the individual experience of the teacher who doesnot have to estimate the difficulties for a given group of students fittingly.Then easy examples are appraised by high number of points and vice versa.The presented method calculates the weights (i.e. the points) according tothe results achieved by the students and then the total score. The score ofa particular example is calculated only in percent and then its average. Thereciprocal value of the average is the weight. Afterwards the total score ofevery test is evaluated and also identified the difficulties of assigned tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Posteriori Setting of the Weights in Multi-Criteria Decision Making in Educational Practice

  • Popis výsledku anglicky

    The classification is a multi-criteria decision makingproblem. The tasks to solve there are criteria and the results of each studentare values of individual variant and the weights are numbers of pointsassigned to examples. Usually, the teacher sets these points before the testaccording to his meaning about a difficulty of particular example and alsoaccording to a mutual comparison of all the examples. A disadvantage ofthis approach could be the individual experience of the teacher who doesnot have to estimate the difficulties for a given group of students fittingly.Then easy examples are appraised by high number of points and vice versa.The presented method calculates the weights (i.e. the points) according tothe results achieved by the students and then the total score. The score ofa particular example is calculated only in percent and then its average. Thereciprocal value of the average is the weight. Afterwards the total score ofevery test is evaluated and also identified the difficulties of assigned tasks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Methods in Economics 2016, Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7494-296-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    747-750

  • Název nakladatele

    Technical University of Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku