Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of green marketing as a corporate competitive advantage in a Czech-German comparison

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F17%3A00004609" target="_blank" >RIV/46747885:24310/17:00004609 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of green marketing as a corporate competitive advantage in a Czech-German comparison

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the application of green marketing at Tchibo GmbH, which has offices in Germany and in the Czech Republic. It describes the green marketing mix, which differs in some aspects on each of the two markets. Tchibo GmbH has made efforts to make its coffee capsules environmentally friendlier. At the moment, Tchibo now offers capsules that are 100 % recyclable, but unfortunately these are still only available in Germany. The paper discusses further differences in the use of the green marketing mix in the Czech Republic and Germany.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of green marketing as a corporate competitive advantage in a Czech-German comparison

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the application of green marketing at Tchibo GmbH, which has offices in Germany and in the Czech Republic. It describes the green marketing mix, which differs in some aspects on each of the two markets. Tchibo GmbH has made efforts to make its coffee capsules environmentally friendlier. At the moment, Tchibo now offers capsules that are 100 % recyclable, but unfortunately these are still only available in Germany. The paper discusses further differences in the use of the green marketing mix in the Czech Republic and Germany.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2017

  • ISBN

    978-3-86367-051-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    31-38

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

    Chemnitz

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000426794300003