The use of green marketing as a corporate competitive advantage in a Czech-German comparison
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F17%3A00004609" target="_blank" >RIV/46747885:24310/17:00004609 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The use of green marketing as a corporate competitive advantage in a Czech-German comparison
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the application of green marketing at Tchibo GmbH, which has offices in Germany and in the Czech Republic. It describes the green marketing mix, which differs in some aspects on each of the two markets. Tchibo GmbH has made efforts to make its coffee capsules environmentally friendlier. At the moment, Tchibo now offers capsules that are 100 % recyclable, but unfortunately these are still only available in Germany. The paper discusses further differences in the use of the green marketing mix in the Czech Republic and Germany.
Název v anglickém jazyce
The use of green marketing as a corporate competitive advantage in a Czech-German comparison
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the application of green marketing at Tchibo GmbH, which has offices in Germany and in the Czech Republic. It describes the green marketing mix, which differs in some aspects on each of the two markets. Tchibo GmbH has made efforts to make its coffee capsules environmentally friendlier. At the moment, Tchibo now offers capsules that are 100 % recyclable, but unfortunately these are still only available in Germany. The paper discusses further differences in the use of the green marketing mix in the Czech Republic and Germany.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2017
ISBN
978-3-86367-051-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
31-38
Název nakladatele
—
Místo vydání
Chemnitz
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000426794300003