Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities for the use of marketing communication by German companies in the field of wine tourism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F17%3A00004774" target="_blank" >RIV/46747885:24310/17:00004774 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities for the use of marketing communication by German companies in the field of wine tourism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is based on research that defined the basic areas of wine tourism, marketing communication and economic impacts on German businesses. This was followed by primary research conducted in the Czech Republic. The partial objectives were to find out what kind of people are engaging in wine tourism, how respondents perceive the German wine regions and how they would like to get information on the possibilities of visiting Germany. The main objective was to design an optimal communication mix for each identified target group. Proposals mainly concerned strategic decisions to help businesses better communicate their offer. Three groups of potential clients were identified, to which the communication strategy was addressed. The contribution is beneficial both in the presentation of wine tourism and above all as a possible guide for German companies to correctly inform tourists about their products and services.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities for the use of marketing communication by German companies in the field of wine tourism

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is based on research that defined the basic areas of wine tourism, marketing communication and economic impacts on German businesses. This was followed by primary research conducted in the Czech Republic. The partial objectives were to find out what kind of people are engaging in wine tourism, how respondents perceive the German wine regions and how they would like to get information on the possibilities of visiting Germany. The main objective was to design an optimal communication mix for each identified target group. Proposals mainly concerned strategic decisions to help businesses better communicate their offer. Three groups of potential clients were identified, to which the communication strategy was addressed. The contribution is beneficial both in the presentation of wine tourism and above all as a possible guide for German companies to correctly inform tourists about their products and services.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50603 - Organisation theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    opportunities and treats to current business management in cross-border comparison 2017

  • ISBN

    978-3-86367-051-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    173-181

  • Název nakladatele

    GUC - Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling

  • Místo vydání

    Chemitz

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000426794300020