Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multiplying effect in wine tourism development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43906902" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43906902 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multiplying effect in wine tourism development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Wine sector development and investment should lead to the creation of new jobs. Significant assumptions were made in the region of South Moravia in the southeastern part of the Czech Republic. The main research objective of this paper was to find multiplication effects based on new investments in the wine sector and related development of Wine Tourism in the last ten years. This study describes how to increase vineyard area related to the Czech Republic's accession to the European Union in 2004, when restrictions were associated threats of further expansion of vineyards. To achieve the objective of the study was developed inside structural analysis of the wine sector, conducted marketing research data collection and mapping the development of Wine Tourism projects. The dynamic development of the wine category, major changes in the market and consumer demand are the main causes of increasing the attractiveness of the sector for investment in new plantings of vineyards, subsequent relate

  • Název v anglickém jazyce

    Multiplying effect in wine tourism development

  • Popis výsledku anglicky

    Wine sector development and investment should lead to the creation of new jobs. Significant assumptions were made in the region of South Moravia in the southeastern part of the Czech Republic. The main research objective of this paper was to find multiplication effects based on new investments in the wine sector and related development of Wine Tourism in the last ten years. This study describes how to increase vineyard area related to the Czech Republic's accession to the European Union in 2004, when restrictions were associated threats of further expansion of vineyards. To achieve the objective of the study was developed inside structural analysis of the wine sector, conducted marketing research data collection and mapping the development of Wine Tourism projects. The dynamic development of the wine category, major changes in the market and consumer demand are the main causes of increasing the attractiveness of the sector for investment in new plantings of vineyards, subsequent relate

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Enometrics XXII: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7509-315-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    76-86

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    27. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku