Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vnímání kvality a spokojenosti ve vinařském regionu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F23%3A43923450" target="_blank" >RIV/62156489:43110/23:43923450 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2023" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2023</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vnímání kvality a spokojenosti ve vinařském regionu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vinařský cestovní ruch v sobě nese bohatou historii, tradice, ale hlavně zážitky, které vyvolávají různé pozitivní emoce. Víno, stejně jako cestovní ruch, je s emocemi neodmyslitelně spojeno. A právě prožívané emoce v destinaci ovlivňují spokojenost z její návštěvy. Proto je cílem této studie identifikovat spokojenost návštěvníků spojených s destinací vinařského cestovního ruchu a v neposlední řadě s produkty cestovního ruchu, které mají návaznost na historii v místě jejich produkce nebo vzniku. Pro naplnění tohoto cíle byla sesbírána data online dotazníkovým šetřením. Respondenty byli návštěvníci českých vinařských oblastí. Sesbíraná data byla podrobena analýze (IPA - Importance Performance Analysis) ke zjištění spokojenosti v destinaci a důležitosti zkoumaných faktorů. Jedním ze zjištění studie je, že nejčastějším motivem návštěv vinařských oblastí České republiky je zábava. Faktory, jako příroda a venkovské prostředí, relaxace a odpočinek, přátelé a známí, byly označeny za silné stránky vinařské destinace, stejně jako kvalita vína a pomáhají tak vytvářet loajální vztah návštěvníka k destinaci skrze spokojenost s přítomností a úrovní těchto faktorů. Celková atmosféra ve vinařské destinaci byla označena v pořadí dle nejčastěji označovaných za příjemnou, uvolněnou a přátelskou.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of Quality and Satisfaction in the Wine Region

  • Popis výsledku anglicky

    Wine tourism involves a rich history, traditions, but above all experiences that evoke certain positive emotions. Wine, like tourism, is inextricably linked to emotions. And it is the emotions experienced in a destination that influence satisfaction with a visit. Therefore, the objective of this study is to identify visitors&apos; satisfaction associated with a wine tourism destination and, ultimately, with tourism products that have a connection to the history of the place where they are produced or from which they originate. To achieve this objective, data were collected through an online survey. Respondents were visitors of the Czech wine regions. The collected data were analyzed (IPA - Importance Performance Analysis) to determine the satisfaction with the destination and the importance of the studied factors. One of the findings of the study is that these wine regions are visited mainly for entertainment purposes. Factors such as nature and rural environment, relaxation and recreation, friends and acquaintances were identified as strengths of the wine destination, as well as the quality of the wine, which contribute to a loyal relationship between the visitor and the destination through satisfaction with the presence and level of these factors. The overall atmosphere at the wine destination was described as pleasant, relaxed and friendly, in order of the most frequent mentions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy cestovního ruchu „Historie jako součást produktů cestovního ruchu“

  • ISBN

    978-80-88064-68-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    154-163

  • Název nakladatele

    Vysoká škola polytechnická Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    15. 3. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku