Vnímání kvality a spokojenosti ve vinařském regionu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F23%3A43923450" target="_blank" >RIV/62156489:43110/23:43923450 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2023" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2023</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vnímání kvality a spokojenosti ve vinařském regionu
Popis výsledku v původním jazyce
Vinařský cestovní ruch v sobě nese bohatou historii, tradice, ale hlavně zážitky, které vyvolávají různé pozitivní emoce. Víno, stejně jako cestovní ruch, je s emocemi neodmyslitelně spojeno. A právě prožívané emoce v destinaci ovlivňují spokojenost z její návštěvy. Proto je cílem této studie identifikovat spokojenost návštěvníků spojených s destinací vinařského cestovního ruchu a v neposlední řadě s produkty cestovního ruchu, které mají návaznost na historii v místě jejich produkce nebo vzniku. Pro naplnění tohoto cíle byla sesbírána data online dotazníkovým šetřením. Respondenty byli návštěvníci českých vinařských oblastí. Sesbíraná data byla podrobena analýze (IPA - Importance Performance Analysis) ke zjištění spokojenosti v destinaci a důležitosti zkoumaných faktorů. Jedním ze zjištění studie je, že nejčastějším motivem návštěv vinařských oblastí České republiky je zábava. Faktory, jako příroda a venkovské prostředí, relaxace a odpočinek, přátelé a známí, byly označeny za silné stránky vinařské destinace, stejně jako kvalita vína a pomáhají tak vytvářet loajální vztah návštěvníka k destinaci skrze spokojenost s přítomností a úrovní těchto faktorů. Celková atmosféra ve vinařské destinaci byla označena v pořadí dle nejčastěji označovaných za příjemnou, uvolněnou a přátelskou.
Název v anglickém jazyce
Perception of Quality and Satisfaction in the Wine Region
Popis výsledku anglicky
Wine tourism involves a rich history, traditions, but above all experiences that evoke certain positive emotions. Wine, like tourism, is inextricably linked to emotions. And it is the emotions experienced in a destination that influence satisfaction with a visit. Therefore, the objective of this study is to identify visitors' satisfaction associated with a wine tourism destination and, ultimately, with tourism products that have a connection to the history of the place where they are produced or from which they originate. To achieve this objective, data were collected through an online survey. Respondents were visitors of the Czech wine regions. The collected data were analyzed (IPA - Importance Performance Analysis) to determine the satisfaction with the destination and the importance of the studied factors. One of the findings of the study is that these wine regions are visited mainly for entertainment purposes. Factors such as nature and rural environment, relaxation and recreation, friends and acquaintances were identified as strengths of the wine destination, as well as the quality of the wine, which contribute to a loyal relationship between the visitor and the destination through satisfaction with the presence and level of these factors. The overall atmosphere at the wine destination was described as pleasant, relaxed and friendly, in order of the most frequent mentions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy cestovního ruchu „Historie jako součást produktů cestovního ruchu“
ISBN
978-80-88064-68-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
154-163
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
15. 3. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—