Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visitors' Happiness and Loyalty in the Moravian Wine Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F21%3A43920829" target="_blank" >RIV/62156489:43110/21:43920829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.2478/euco-2021-0040" target="_blank" >https://doi.org/10.2478/euco-2021-0040</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/euco-2021-0040" target="_blank" >10.2478/euco-2021-0040</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visitors' Happiness and Loyalty in the Moravian Wine Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to the COVID-19 pandemic, tourists&apos; loyalty is more pronounced than ever. It is therefore inevitable to know what factors can contribute to the higher levels of loyalty among potential visitors. Since none of the previously researched factors are reflecting visitors&apos; feelings and emotions, and because wine tourism can build long-lasting emotional ties with tourists, this study focuses on Moravian wine region visitors&apos; happiness within the context of loyalty. Overall, seven loyalty factors influence the happiness indicators: quality of wine, relaxation, information about wine, natural attractions, friendly acceptance by the locals, wine culture and traditions, as well as vineyard excursions. Furthermore, this study also confirms the dependence the happiness perception has on visitors&apos; characteristics, such as gender, income, or with whom they visited the destination. The results of the study can be used to restart and support the development of sustainable tourism in the regions.

  • Název v anglickém jazyce

    Visitors' Happiness and Loyalty in the Moravian Wine Region

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the COVID-19 pandemic, tourists&apos; loyalty is more pronounced than ever. It is therefore inevitable to know what factors can contribute to the higher levels of loyalty among potential visitors. Since none of the previously researched factors are reflecting visitors&apos; feelings and emotions, and because wine tourism can build long-lasting emotional ties with tourists, this study focuses on Moravian wine region visitors&apos; happiness within the context of loyalty. Overall, seven loyalty factors influence the happiness indicators: quality of wine, relaxation, information about wine, natural attractions, friendly acceptance by the locals, wine culture and traditions, as well as vineyard excursions. Furthermore, this study also confirms the dependence the happiness perception has on visitors&apos; characteristics, such as gender, income, or with whom they visited the destination. The results of the study can be used to restart and support the development of sustainable tourism in the regions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Countryside

  • ISSN

    1803-8417

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    750-767

  • Kód UT WoS článku

    000734735800004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85122890121