Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing Innovations in Industry 4.0 and Their Impacts on Current Enterprises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F19%3A00006813" target="_blank" >RIV/46747885:24310/19:00006813 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2076-3417/9/18/3685/pdf" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-3417/9/18/3685/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/app9183685" target="_blank" >10.3390/app9183685</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing Innovations in Industry 4.0 and Their Impacts on Current Enterprises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper discussed the marketing innovations associated with Industry 4.0 and the effects that these innovative approaches cause. The main aim of the research was to discover the relationship between marketing innovations and their effects. Knowledge of this relationship can be used for the strategic planning of industrial companies in practice. The research methodology consisted of pilot research followed by primary research in industrial enterprises. The data were evaluated by descriptive statistics, statistical hypothesis, and correlation analysis. Through the research, the authors identified the importance of 17 innovative marketing tools and the strength of the use of 11 effects resulting from the implementation of these tools. The authors identified the relationships between tools and their implications in Industry 4.0 where a correlation was demonstrated. A list of 11 strategic objectives was created and, subsequently, a specific marketing mix proposal for each objective consisting of innovative marketing tools was as well. The results of this work enable enterprises involved in Industry 4.0 to better plan.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing Innovations in Industry 4.0 and Their Impacts on Current Enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discussed the marketing innovations associated with Industry 4.0 and the effects that these innovative approaches cause. The main aim of the research was to discover the relationship between marketing innovations and their effects. Knowledge of this relationship can be used for the strategic planning of industrial companies in practice. The research methodology consisted of pilot research followed by primary research in industrial enterprises. The data were evaluated by descriptive statistics, statistical hypothesis, and correlation analysis. Through the research, the authors identified the importance of 17 innovative marketing tools and the strength of the use of 11 effects resulting from the implementation of these tools. The authors identified the relationships between tools and their implications in Industry 4.0 where a correlation was demonstrated. A list of 11 strategic objectives was created and, subsequently, a specific marketing mix proposal for each objective consisting of innovative marketing tools was as well. The results of this work enable enterprises involved in Industry 4.0 to better plan.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50203 - Industrial relations

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Sciences (Switzerland)

  • ISSN

    2076-3417

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    18

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000489115200045

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85072377973