Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Democracy, Lobbying And Economics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F19%3A00007228" target="_blank" >RIV/46747885:24310/19:00007228 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://oadoi.org/10.2478/revecp-2019-0011" target="_blank" >https://oadoi.org/10.2478/revecp-2019-0011</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/revecp-2019-0011" target="_blank" >10.2478/revecp-2019-0011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Democracy, Lobbying And Economics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the issue of lobbying, defined as a democratic means of promoting interests. The text tries to find answers to the problems in the current economic theory. The basic links are defined by using a simple graphic model, which are further examined by the SWOT analysis. The result is the knowledge that the basic coordination mechanism is the market-the information market. The role of government lies above all in creating a favourable institutional environment that does not interfere with spontaneous market relations. However, there are certain situations that the government could or should regulate. These situations are described by three hypothetical scenarios-a society without lobbying, a society where lobbing exists, but it is not transparent, and a society where lobbing is transparent, leading to a final discussion of possible directions and ways of its regulation.

  • Název v anglickém jazyce

    Democracy, Lobbying And Economics

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue of lobbying, defined as a democratic means of promoting interests. The text tries to find answers to the problems in the current economic theory. The basic links are defined by using a simple graphic model, which are further examined by the SWOT analysis. The result is the knowledge that the basic coordination mechanism is the market-the information market. The role of government lies above all in creating a favourable institutional environment that does not interfere with spontaneous market relations. However, there are certain situations that the government could or should regulate. These situations are described by three hypothetical scenarios-a society without lobbying, a society where lobbing exists, but it is not transparent, and a society where lobbing is transparent, leading to a final discussion of possible directions and ways of its regulation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-08786S" target="_blank" >GA16-08786S: Dopad transparentnosti lobbingu na demokratizaci a její důsledky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Review of Economic Perspectives

  • ISSN

    1213-2446

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    1818

  • Strana od-do

    193-210

  • Kód UT WoS článku

    000487198300003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85072636561