Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quality Assessment of Selected Restaurant Services Using the Mystery Shopping Method: Case Study of Portugal

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F20%3A00008147" target="_blank" >RIV/46747885:24310/20:00008147 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/71226401:_____/20:N0100440

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/ad-alta-journal-of-interdisciplinary-research-2" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ad-alta-journal-of-interdisciplinary-research-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quality Assessment of Selected Restaurant Services Using the Mystery Shopping Method: Case Study of Portugal

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present, the market development of accommodation facilities and restaurants accompanied by the growth requirements of the guests focus on the quality and structure of additional services. The paper pays attention to the quality of tourism services as an essential criterion for travel decision. The paper also focuses on tourism in two regions of Portugal and offers tourism overview in selected districts. The paper aimed to evaluate the quality of hospitality services in selected regions during the low season. The research evaluation categories were: place and important visible information, atmosphere and cleanliness, menu, order process, payment process, staff – delivery person. The research was realized in the Metropolitan Area of Lisbon and Central Portugal in October 2019 and used mystery shopping as a research method. We also used the analysis method (the Correspondence analysis), mathematical and statistical methods. For the evaluation of the results, Statistica 13 EN Program was used.

  • Název v anglickém jazyce

    Quality Assessment of Selected Restaurant Services Using the Mystery Shopping Method: Case Study of Portugal

  • Popis výsledku anglicky

    At present, the market development of accommodation facilities and restaurants accompanied by the growth requirements of the guests focus on the quality and structure of additional services. The paper pays attention to the quality of tourism services as an essential criterion for travel decision. The paper also focuses on tourism in two regions of Portugal and offers tourism overview in selected districts. The paper aimed to evaluate the quality of hospitality services in selected regions during the low season. The research evaluation categories were: place and important visible information, atmosphere and cleanliness, menu, order process, payment process, staff – delivery person. The research was realized in the Metropolitan Area of Lisbon and Central Portugal in October 2019 and used mystery shopping as a research method. We also used the analysis method (the Correspondence analysis), mathematical and statistical methods. For the evaluation of the results, Statistica 13 EN Program was used.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    298-304

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus