Služby cestovního ruchu a řízení jejich kvality: zaměření na úlohu veřejného sektoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00098697" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00098697 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vspj.cz/vyzkum-a-projekty/casopisy-vspj/studia-turistica" target="_blank" >https://www.vspj.cz/vyzkum-a-projekty/casopisy-vspj/studia-turistica</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Služby cestovního ruchu a řízení jejich kvality: zaměření na úlohu veřejného sektoru
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na analýzu kvality služeb v cestovním ruchu. Jelikož je produkt cestovního ruchu tvořen různými službami, uspokojení potřeb návštěvníků značně závisí na kvalitě služeb poskytovaných podnikateli i veřejným sektorem. Nezastupitelnou roli má veřejný sektor v oblasti řízení kvality a implementace metod a nástrojů ovlivňujících kvalitu služeb. Cílem článku je předložit zkušenosti z praxe České republiky i poznatky vybraných turisticky vyspělých destinací. Pro popisování přístupů vybraných zemí byla využita metoda deskriptivní a při jejich hodnocení metody analýzy a komparace. Na základě aktuálních zjištění a šetření realizovaného v Horním Rakousku (2014) lze uvést, že pro kvalitu služeb i procesu, v němž jsou služby poskytovány, mají zásadní význam finanční zdroje a úroveň spolupráce poskytovatelů služeb.
Název v anglickém jazyce
Tourism services and service quality management: a focus on the role of the public sector
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the analysis of the quality of tourism services. The tourism product consists of various services provided by the private sector, as well as public sector. Naturally, visitor experience depends on the quality of both types of services. The public sector has its irreplaceable role in the field of quality management and implementation of methods and tools affecting service quality. The aim of this article is to present practical experience of the Czech Republic and selected tourist destinations. To describe the foreign attitudes, descriptive research method was used, accompanied by methods of analysis and comparison. On the basis of the findings and the questionnaire survey conducted in Upper Austria (2014), it can be said that the quality of service and service management process depends on financial resources and the level of cooperation between service providers.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia turistica
ISSN
1804-252X
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
7-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—