Design of a Model for Implementation of Business Intelligence Methods in Decision-Making Processes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F21%3A00008943" target="_blank" >RIV/46747885:24310/21:00008943 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fgg-web.fgg.uni-lj.si/~/sdrobne/sor/SOR‘21" target="_blank" >http://fgg-web.fgg.uni-lj.si/~/sdrobne/sor/SOR‘21</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of a Model for Implementation of Business Intelligence Methods in Decision-Making Processes
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to introduce a model composed of critical factors influencing the application of business intelligence (BI) in decision-making. The proposed model is based on the unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT), specifically its second version, and specifics of BI projects obtained from the pilot research and literature review. The paper newly presents an adjusted structure of factors that influence the implementation of BI in decision making. Already defined moderate variables are supplemented by new factors: the business field, size of company and job level to find possible differences within types of companies, and determinants of price value and hedonic motivation were excluded.
Název v anglickém jazyce
Design of a Model for Implementation of Business Intelligence Methods in Decision-Making Processes
Popis výsledku anglicky
This paper aims to introduce a model composed of critical factors influencing the application of business intelligence (BI) in decision-making. The proposed model is based on the unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT), specifically its second version, and specifics of BI projects obtained from the pilot research and literature review. The paper newly presents an adjusted structure of factors that influence the implementation of BI in decision making. Already defined moderate variables are supplemented by new factors: the business field, size of company and job level to find possible differences within types of companies, and determinants of price value and hedonic motivation were excluded.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50401 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SOR ’21 Proceedings The 16th International Symposium on Operational Research in Slovenia
ISBN
978-961-6165-57-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
113-118
Název nakladatele
Slovenian Society INFORMATIKA – Section for Operational Research
Místo vydání
Ljubljana
Místo konání akce
online
Datum konání akce
1. 1. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—