Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Epistemological Approach to Knowledge Sharing Issues at Universities in the COVID-19 Pandemic: Altruism and Social Exchange Theory Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F23%3A00010994" target="_blank" >RIV/46747885:24310/23:00010994 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://lmaleidykla.lt/ojs/index.php/filosofija-sociologija/article/download/4897/4264" target="_blank" >https://lmaleidykla.lt/ojs/index.php/filosofija-sociologija/article/download/4897/4264</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.6001/fil-soc.2023.34.1.12" target="_blank" >10.6001/fil-soc.2023.34.1.12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Epistemological Approach to Knowledge Sharing Issues at Universities in the COVID-19 Pandemic: Altruism and Social Exchange Theory Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Professionals and researchers in the literature widely discuss the concept of knowledge sharing. This article aims to provide a theoretical framework for knowledge sharing from the perspective of selected factors such as altruism and social exchange theo-ry (SET) and also discusses an epistemological approach to knowledge management and knowledge sharing. Themain aim of this paper is to theoretically and empirically contribute to knowledge sharing in the University context. Thepaper also discusses the altruism and knowledge sharing of students as individuals who may expect some recognition for sharing their tacit and explicit knowledge. Data confirm that there is often an altruistic approach among students. If they expect recognition, it is mainly on a group level. Groups of student respondents also gave a unique perspective on the influence of the COVID-19 Pandemic on the attitude toward sharing knowledge.

  • Název v anglickém jazyce

    Epistemological Approach to Knowledge Sharing Issues at Universities in the COVID-19 Pandemic: Altruism and Social Exchange Theory Context

  • Popis výsledku anglicky

    Professionals and researchers in the literature widely discuss the concept of knowledge sharing. This article aims to provide a theoretical framework for knowledge sharing from the perspective of selected factors such as altruism and social exchange theo-ry (SET) and also discusses an epistemological approach to knowledge management and knowledge sharing. Themain aim of this paper is to theoretically and empirically contribute to knowledge sharing in the University context. Thepaper also discusses the altruism and knowledge sharing of students as individuals who may expect some recognition for sharing their tacit and explicit knowledge. Data confirm that there is often an altruistic approach among students. If they expect recognition, it is mainly on a group level. Groups of student respondents also gave a unique perspective on the influence of the COVID-19 Pandemic on the attitude toward sharing knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Filosofija, Sociologija

  • ISSN

    0235-7186

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    94-106

  • Kód UT WoS článku

    001029630000012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85150946077