Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F23%3A00011272" target="_blank" >RIV/46747885:24310/23:00011272 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24510/23:00011272

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2232" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2232</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0303-2023" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M280-0303-2023</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Internet je běžnou součástí života nejen dospělých, ale i dětí, které na něm tráví značnou část dne. V průběhu let se internet stal velmi důležitým marketingovým kanálem většiny firem. V současnosti je online prostředí plné různých forem marketingové komunikace, přičemž řada z nich je na první pohled nerozeznatelná od běžného obsahu. Právě děti díky své nezkušenosti snáze podléhají marketingovým sdělením, která ovlivňují jejich nákupní rozhodování. Děti ve věku 10–13 let, které byly respondenty našeho výzkumu, jsou spotřebiteli, ale i zákazníky. Mimo to hrají důležitou roli v ovlivňování rodinných nákupů. Z těchto důvodů je nanejvýš důležité zkoumat, jaké formy online marketingové komunikace děti konzumují, jaký k nim mají postoj, a zda a jakým způsobem ovlivňuje jejich nákupy. Hlavním cílem monografie je identifikovat online nástroje a metody marketingové komunikace cílící na děti školního věku a zjistit, zda a jak tuto komunikaci děti vnímají. Pro naplnění tohoto cíle byl realizován kvalitativní výzkum pomocí digitální etnografické procházky a hloubkových rozhovorů. Respondenty výzkumu bylo 16 žáků 5. a 6. tříd základních škol a nižších tříd víceletého gymnázia. Výsledky kvalitativního výzkumu nám pomohly vytipovat tematické oblasti, které byly dále podrobeny kvantitativnímu výzkumu pomocí online dotazníkového šetření. Tohoto výzkumu se opět zúčastnili žáci 5. a 6. tříd a víceletého gymnázia v počtu 591 respondentů. Výsledky jsou rozděleny do čtyř tematických kapitol zabývajících se používáním digitálních zařízení, znalostí a názory dětí na marketing, online médii, které děti navštěvují, marketingovou komunikací na nich a nákupním procesem dětí. Výzkum prokázal, že děti vnímají online svět jako běžnou součást svých životů. Na internetu je na ně cílena marketingová komunikace, přičemž některé její formy děti nerozpoznají nebo k nim mají negativní postoj, který mylně považují za projev kritického myšlení, ačkoliv se jedná o konformní přejímání názorů dospělých či vrstevníků. Absence kritického myšlení z nich dělá snadnou oběť promyšlených, psychologicky podložených marketingových kampaní. V závěru knihy jsou formulovány teoretické a praktické přínosy výzkumu včetně doporučení pro školy i pro rodiče, jak by měli děti v oblasti online marketingu edukovat.

  • Název v anglickém jazyce

    Online marketing communication targeting school-age children

  • Popis výsledku anglicky

    The Internet is a standard part of life for adults and children, who spend a significant part of the day on it. Over the years, the Internet has become an important marketing channel for most companies. Today, the online environment is full of marketing communications in various forms, many of which are, at first glance, indistinguishable from regular content. Due to inexperience, children are more susceptible to marketing messages influencing their purchasing decisions. The 10-13-year-olds who are the subject of this book are consumers and customers. In addition, they play an essential role in influencing family purchases. For these reasons, it is of utmost importance to investigate what forms of online marketing communication children consume, their attitudes towards them, and whether and how it affects their purchases. The main goal of the monograph is to identify online tools and marketing communication methods targeting school-age children and to find out if and how children perceive this communication. Qualitative research was conducted using a digital ethnographic walk and deep interviews to find this goal. The research respondents were 16 pupils in elementary school‘s 5th and 6th grades and a multi-year gymnasium. Qualitative research narrowed the topic areas, which were further subjected to quantitative research using an online questionnaire survey. 591 respondents took part in this research again in the 5th and 6th grades and a multi-year gymnasium. The results are divided into four thematic chapters dealing with the use of digital devices, children‘s knowledge and opinions about marketing, the online media that children visit and marketing communication on them, and the purchase process of children. Research has shown that children perceive the online world as a regular part of their lives. On the Internet, marketing communication is aimed at them, while children do not recognize some forms or have a negative attitude towards them, which they fondly regard as a manifestation of critical thinking. The absence of critical thinking makes them easy prey for manipulation. At the end of the book, the theoretical and practical benefits of the research are formulated, including recommendations for schools and parents on how they should educate children in the online marketing field.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000236" target="_blank" >TL03000236: Děti školního věku a jejich vnímání online marketingové komunikace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-280-0302-9

  • Počet stran knihy

    383

  • Název nakladatele

    Munipress

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy