Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Language Course for Foreigners at the Technical University of Liberec – Flipped Classroom Approach Revisited

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F23%3A00011855" target="_blank" >RIV/46747885:24310/23:00011855 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2023_3_01.pdf" target="_blank" >https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2023_3_01.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/acc-2023-0010" target="_blank" >10.2478/acc-2023-0010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Language Course for Foreigners at the Technical University of Liberec – Flipped Classroom Approach Revisited

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article gives a brief feedback on the application of a flipped classroom approach to the Czech language course for foreigners within the summer semester 2022/2023 at the Technical University of Liberec. It is generally known that the flipped classroom approach is an instructional strategy that involves reversing the traditional roles of in-class lectures and homework. It can offer many potential benefits, such as active way of learning, enhanced student engagement, immediate feedback. However, not all subjects or topics may be suitable for the flipped approach, and it may not be the best fit for every teacher or a student. Additionally, access to technology and resources outside the classroom can be a potential challenge for some students. In the article, the author first briefly describes the flipped classroom method, and then shows its advantages and disadvantages. Finally, the example of implementation of the flipped classroom method in the Czech language course for foreigners, is given and analysed together with a brief survey of opinions on the flipped classroom method.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Language Course for Foreigners at the Technical University of Liberec – Flipped Classroom Approach Revisited

  • Popis výsledku anglicky

    This article gives a brief feedback on the application of a flipped classroom approach to the Czech language course for foreigners within the summer semester 2022/2023 at the Technical University of Liberec. It is generally known that the flipped classroom approach is an instructional strategy that involves reversing the traditional roles of in-class lectures and homework. It can offer many potential benefits, such as active way of learning, enhanced student engagement, immediate feedback. However, not all subjects or topics may be suitable for the flipped approach, and it may not be the best fit for every teacher or a student. Additionally, access to technology and resources outside the classroom can be a potential challenge for some students. In the article, the author first briefly describes the flipped classroom method, and then shows its advantages and disadvantages. Finally, the example of implementation of the flipped classroom method in the Czech language course for foreigners, is given and analysed together with a brief survey of opinions on the flipped classroom method.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXIX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus