Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing setting up peer-to-peer electronic platforms to overcome generational barriers to participation in the sharing economy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F24%3A00012534" target="_blank" >RIV/46747885:24310/24:00012534 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s10660-024-09898-3" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s10660-024-09898-3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10660-024-09898-3" target="_blank" >10.1007/s10660-024-09898-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing setting up peer-to-peer electronic platforms to overcome generational barriers to participation in the sharing economy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The sharing economy offers potential economic, social, and environmental benefits, yet participation is not universal. Our research, based on a survey of 873 individuals across three generations in the Czech Republic, investigates the barriers that limit engagement and how these vary across different generations. We examine supply and demand side barriers, identifying four key components on each side (Principal Component Analysis). On the supply side, these include user uncertainty, personal uncertainty, uncertainty from lack of information, and uncertainty from the platform. On the demand side, we identified user uncertainty, personal uncertainty, uncertainty from perceived value, and uncertainty from operational risks. Our findings reveal significant generational differences concerning these barriers. On the supply side, the first three components show statistically significant differences between generations. On the demand side, we found substantial differences for the second and fourth components. The implications of our research suggest that peer-to-peer platforms could benefit from employing generational marketing strategies to address these barriers, thereby increasing their e-commerce volume.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing setting up peer-to-peer electronic platforms to overcome generational barriers to participation in the sharing economy

  • Popis výsledku anglicky

    The sharing economy offers potential economic, social, and environmental benefits, yet participation is not universal. Our research, based on a survey of 873 individuals across three generations in the Czech Republic, investigates the barriers that limit engagement and how these vary across different generations. We examine supply and demand side barriers, identifying four key components on each side (Principal Component Analysis). On the supply side, these include user uncertainty, personal uncertainty, uncertainty from lack of information, and uncertainty from the platform. On the demand side, we identified user uncertainty, personal uncertainty, uncertainty from perceived value, and uncertainty from operational risks. Our findings reveal significant generational differences concerning these barriers. On the supply side, the first three components show statistically significant differences between generations. On the demand side, we found substantial differences for the second and fourth components. The implications of our research suggest that peer-to-peer platforms could benefit from employing generational marketing strategies to address these barriers, thereby increasing their e-commerce volume.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Electronic Commerce Research

  • ISSN

    1389-5753

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Issue 4

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001325700500001

  • EID výsledku v databázi Scopus