Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of brand generated content’s credibility on customer behavior response through positive user generated content

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F24%3A00012664" target="_blank" >RIV/46747885:24310/24:00012664 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.temjournal.com/content/134/TEMJournalNovember2024_2894_2902.html" target="_blank" >https://www.temjournal.com/content/134/TEMJournalNovember2024_2894_2902.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18421/TEM134-25" target="_blank" >10.18421/TEM134-25</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of brand generated content’s credibility on customer behavior response through positive user generated content

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper investigates the mixed influence of brand-generated and credible usergenerated content on customer behaviour response. The research involved surveying 400 people buying online, aged 18 years and over, in the Pathum Thani province, Thailand. Primary demographic data were collected between October and December 2022 and analysed employing descriptive statistics and structural equation modelling. The result of study indicated that the credibility business generated content has no significant influences on consumer behaviour response. The research also revealed that the credibility of brand generated content has significant influences on customer behavior response through positive user generated content. Consequently, businesses must prioritize the quality of their content and consider integrating user generated content into their marketing strategy for customer engagement effectively.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of brand generated content’s credibility on customer behavior response through positive user generated content

  • Popis výsledku anglicky

    This paper investigates the mixed influence of brand-generated and credible usergenerated content on customer behaviour response. The research involved surveying 400 people buying online, aged 18 years and over, in the Pathum Thani province, Thailand. Primary demographic data were collected between October and December 2022 and analysed employing descriptive statistics and structural equation modelling. The result of study indicated that the credibility business generated content has no significant influences on consumer behaviour response. The research also revealed that the credibility of brand generated content has significant influences on customer behavior response through positive user generated content. Consequently, businesses must prioritize the quality of their content and consider integrating user generated content into their marketing strategy for customer engagement effectively.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50900 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TEM JOURNAL - Technology, Education, Management, Informatics

  • ISSN

    2217-8309

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    2894-2902

  • Kód UT WoS článku

    001415068500019

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85210936966