Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CONCEPTUAL MODEL TO ANALYZE THE INFLUENCE OF CUSTOMER PARTICIPATION AND VALUE CO-CREATION IN SOCIAL MEDIA ON BRAND PERFORMANCE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F19%3A63524122" target="_blank" >RIV/70883521:28120/19:63524122 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CONCEPTUAL MODEL TO ANALYZE THE INFLUENCE OF CUSTOMER PARTICIPATION AND VALUE CO-CREATION IN SOCIAL MEDIA ON BRAND PERFORMANCE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Brand performance is shown how much a business is successful in the market for profitability and desirability, Value propositions is critical element influencing the brand performance, value proposition can be affected by different aspects of customer experience. In this research, we propose a conceptual model for analysing the level of Customer Participation in social media and value proposition co-creation and the effect of value propositions on brand performance. Social media provides an interactive area for the consumer and business owner to be in touch and to co-create value propositions. Considering this atmosphere, we have offered a conceptual model including Symbolic, Functional, Relational, Emotional, Entitativity and Economical values as possible values which can co-create by the users and business owners on social media. The effect of these values on performance of a brand has been examined as another point. Getting deep into the research literature we faced a new challenge that the behaviour of the different Generation is far from each other then we tried to participate in modern area then we included the generation differentiation into our research by focusing on Z generation as a mediator variable and other generation on the level of participation on social media for creating value propositions.

  • Název v anglickém jazyce

    CONCEPTUAL MODEL TO ANALYZE THE INFLUENCE OF CUSTOMER PARTICIPATION AND VALUE CO-CREATION IN SOCIAL MEDIA ON BRAND PERFORMANCE

  • Popis výsledku anglicky

    Brand performance is shown how much a business is successful in the market for profitability and desirability, Value propositions is critical element influencing the brand performance, value proposition can be affected by different aspects of customer experience. In this research, we propose a conceptual model for analysing the level of Customer Participation in social media and value proposition co-creation and the effect of value propositions on brand performance. Social media provides an interactive area for the consumer and business owner to be in touch and to co-create value propositions. Considering this atmosphere, we have offered a conceptual model including Symbolic, Functional, Relational, Emotional, Entitativity and Economical values as possible values which can co-create by the users and business owners on social media. The effect of these values on performance of a brand has been examined as another point. Getting deep into the research literature we faced a new challenge that the behaviour of the different Generation is far from each other then we tried to participate in modern area then we included the generation differentiation into our research by focusing on Z generation as a mediator variable and other generation on the level of participation on social media for creating value propositions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOKBAT 2019 - 15th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7454-893-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    784-789

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    6. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku