Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SEMANTIC SYMBOLISM OF COLORS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24410%2F14%3A%230003785" target="_blank" >RIV/46747885:24410/14:#0003785 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SEMANTIC SYMBOLISM OF COLORS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Color plays an important role in life, affects our perception, shifting meanings of symbols, emphasizes or suppresses communication of pictograms, logos, brands, acts on emotional perception, affects mood. Color is very important for designers; graphics,artists and it can significantly affect the acceptance of the artwork, merchantability or relationship to artwork. It is important to know how the color affects to human. For pictograms there is a tendency to place priority on shape to color. But sometimes the similar pictograms have different meanings when the color is added. This is the same for design, for example great chandelier can cause a calming effect or support activity only with a change of color. Correct use of color helps with orientationin symbols, e.g. pictogram for hot and cold water or designation of toilets is understandable with color. Conversely wrong use color can confuse. Purpose of this project is a) relationship of colors and words; which color people associate

  • Název v anglickém jazyce

    SEMANTIC SYMBOLISM OF COLORS

  • Popis výsledku anglicky

    Color plays an important role in life, affects our perception, shifting meanings of symbols, emphasizes or suppresses communication of pictograms, logos, brands, acts on emotional perception, affects mood. Color is very important for designers; graphics,artists and it can significantly affect the acceptance of the artwork, merchantability or relationship to artwork. It is important to know how the color affects to human. For pictograms there is a tendency to place priority on shape to color. But sometimes the similar pictograms have different meanings when the color is added. This is the same for design, for example great chandelier can cause a calming effect or support activity only with a change of color. Correct use of color helps with orientationin symbols, e.g. pictogram for hot and cold water or designation of toilets is understandable with color. Conversely wrong use color can confuse. Purpose of this project is a) relationship of colors and words; which color people associate

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    STRUTEX 2014 -structure and structural mechanics of textiles

  • ISBN

    978-80-7494-139-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    143-146

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 12. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku