Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cross-cultural variation of color preferences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24410%2F15%3A00003265" target="_blank" >RIV/46747885:24410/15:00003265 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/conf.light.2015.285" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13164/conf.light.2015.285</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/conf.light.2015.285" target="_blank" >10.13164/conf.light.2015.285</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cross-cultural variation of color preferences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Color plays an important role in life, which affects our perception, shifting meanings of symbols, emphasizes or suppresses communication of pictograms, logos, brands, acts of emotional perception, affects mood. Color is very important for designers; graphics, artists, and it can significantly affect the acceptance of the artwork, merchantability or relationship to the artwork. It is important to know how the color affects the humans. For pictograms there is a tendency to place priority on shape to color. But sometimes the similar pictograms have different meanings when the color is added. This is the same for design, for example great chandelier can cause a calming effect or support activity only with a change of color. Correct use of color helps withorientation in symbols, e.g. pictogram for hot and cold water or designation of toilets is understandable with color. Conversely, wrong use color can confuse. The purpose of this project is, a) relationship of colors and words; which col

  • Název v anglickém jazyce

    Cross-cultural variation of color preferences

  • Popis výsledku anglicky

    Color plays an important role in life, which affects our perception, shifting meanings of symbols, emphasizes or suppresses communication of pictograms, logos, brands, acts of emotional perception, affects mood. Color is very important for designers; graphics, artists, and it can significantly affect the acceptance of the artwork, merchantability or relationship to the artwork. It is important to know how the color affects the humans. For pictograms there is a tendency to place priority on shape to color. But sometimes the similar pictograms have different meanings when the color is added. This is the same for design, for example great chandelier can cause a calming effect or support activity only with a change of color. Correct use of color helps withorientation in symbols, e.g. pictogram for hot and cold water or designation of toilets is understandable with color. Conversely, wrong use color can confuse. The purpose of this project is, a) relationship of colors and words; which col

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    21st International Conference Světlo Light 2015

  • ISBN

    978-80-214-5244-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    285-288

  • Název nakladatele

    University of Technology

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku