Cross-cultural variation of color preferences
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24410%2F15%3A00003265" target="_blank" >RIV/46747885:24410/15:00003265 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.13164/conf.light.2015.285" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13164/conf.light.2015.285</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13164/conf.light.2015.285" target="_blank" >10.13164/conf.light.2015.285</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cross-cultural variation of color preferences
Popis výsledku v původním jazyce
Color plays an important role in life, which affects our perception, shifting meanings of symbols, emphasizes or suppresses communication of pictograms, logos, brands, acts of emotional perception, affects mood. Color is very important for designers; graphics, artists, and it can significantly affect the acceptance of the artwork, merchantability or relationship to the artwork. It is important to know how the color affects the humans. For pictograms there is a tendency to place priority on shape to color. But sometimes the similar pictograms have different meanings when the color is added. This is the same for design, for example great chandelier can cause a calming effect or support activity only with a change of color. Correct use of color helps withorientation in symbols, e.g. pictogram for hot and cold water or designation of toilets is understandable with color. Conversely, wrong use color can confuse. The purpose of this project is, a) relationship of colors and words; which col
Název v anglickém jazyce
Cross-cultural variation of color preferences
Popis výsledku anglicky
Color plays an important role in life, which affects our perception, shifting meanings of symbols, emphasizes or suppresses communication of pictograms, logos, brands, acts of emotional perception, affects mood. Color is very important for designers; graphics, artists, and it can significantly affect the acceptance of the artwork, merchantability or relationship to the artwork. It is important to know how the color affects the humans. For pictograms there is a tendency to place priority on shape to color. But sometimes the similar pictograms have different meanings when the color is added. This is the same for design, for example great chandelier can cause a calming effect or support activity only with a change of color. Correct use of color helps withorientation in symbols, e.g. pictogram for hot and cold water or designation of toilets is understandable with color. Conversely, wrong use color can confuse. The purpose of this project is, a) relationship of colors and words; which col
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
21st International Conference Světlo Light 2015
ISBN
978-80-214-5244-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
285-288
Název nakladatele
University of Technology
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—